کد خبر: 182564
۴ تیر ۱۴۰۱، ۸:۳۸
راز محبوبیت سپاه، درکنارمردم بودن است

استاندار کردستان گفت: راهبرد موفق در کردستان همانند دیگر مناطق، راهبرد خدمت است که سپاه با قرار گرفتن در کنار مردم در شرایط و موقعیت‌های مختلف تواسته است با خدمت‌رسانی، محبوب کردستانی‌ها شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان،   اسماعیل زارعی کوشا روز جمعه در جمع شرکت کنندگان اردوی فرهنگی دانشگاه دافوس که با حضور فرماندهان سپاه در اداره‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان برگزار شد، اظهار داشت: از وجود ارزشمند پیشکسوتان و رزمندگان دوران دفاع مقدس عطر شهیدان عزیز بر مشام جان می‌رسد.
وی با بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان بهشتی و چمران گفت: با ریخته شدن خون شهدای مهاجر و انصار در خاک پرافتخار کردستان، بهترین و پرافتخارترین رشادت‌ها در صفحات تاریخ این مرز و بوم ثبت شد.


استاندار کردستان، با اشاره به آیاتی از سوره ملک، پیدایش آفرینش و مرگ و زندگی را برای این عنوان کرد که بهترین‌ها از نظر نیکویی عمل شناخته شوند.
وی با بیان اینکه بسیاری از شهدا از جمله شهید بروجردی مصداق اصالت کیفیت دینی هستند، اظهار داشت: شهید بروجردی با وجود سن کم مسوولیت‌های چندانی نداشت اما با وجود گذشت چهار دهه از شهادت خود به اوجی رسیده که نام ایشان در بین مردم کردستان یک نام محبوب و نمادی از اخلاص، کارآمدی و مردمداری است.


استاندار کردستان عمل به تکلیف را از آموخته های اصیلی دانست که امثال شهید بروجردی و سردار شهید حاج هوشنگ ورمقانی (چمران کردستان) با اتکا به آن توانستند ره ۱۰۰ ساله را یک شبه طی کنند و مورد غبطه علما و عرفای بزرگ واقع شوند.

ارتقای شاخص های امنیتی کردستان در گرو بهبود شاخص های اقتصادی و اجتماعی است
استاندار کردستان در ادامه با بیان اینکه امروز استان کردستان از حیث شاخصهای امنیتی با وجود همه تهدیدها و شرایط مختلف در شرایط بسیار خوبی به سر می برد، اظهار داشت: فعالیت‌های حوزه رسانه‌ای و تبلیغی جریانهای معاند و وابستگان به جریان استکباری بیانگر این است که صهیونیست‌ها و دشمنان این مردم طماعانه همواره در کمین هستند تا به این استان آسیب برسانند اما با رشادت فرزندان غیور راه به جایی نبرده‌اند.


زارعی کوشا تاکید کرد: آنچه که امروز محل تمرکز و اولویت جدی مسوولان استان قرار گرفته، ارتقای شاخصهای اقتصادی و اجتماعی کردستان تا وضعیت مطلوب است.
وی تاکید کرد: به رغم محدودیت‌هایی که در دهه‌های گذشته و از قبل از انقلاب بر استان عارض شده، کردستان از مواهب و منابع خدادادی خوبی برخوردار است که زمینه را برای شکوفایی اقتصادی فراهم می کند.


ظرفیت بازاراچه ها و پایانه‌های مرزی از جمله این ظرفیت‌ها بود که استاندار کردستان به آن اشاره کرد و افزود: سال گذشته بیش از هفت میلیارد دلار مبادله از مرز باشماق مریوان صورت گرفت که این مرز را در زمره مرزهای موفق کشور قرار داد.
زارعی‌کوشا به ظرفیت‌های خوب بخش کشاورزی نیز گریزی زد و گفت: در حوزه کشاورزی ظرفیت بسیار خوبی در بخش زراعت و باغداری و دامپروری داریم که ۳۰ درصد اشتغال و اقتصاد استان به این بخش وابسته است.


به گفته وی، حوزه گردشگری می‌تواند به تنهایی کردستان را به اوج شکوفایی اقتصادی برساند ولی تاکنون چندان مورد توجه نبوده است.
استاندار کردستان، حوزه ذخایر معدنی از جمله طلا، سنگ آهن و سنگهای تزیینی و ساختمانی با ۱۸ نوع ماده معدنی از دیگر ظرفیتهایی دانست که برای توسعه استان می شود به آن تکیه کرد.


وی یادآور شد: نکته قابل تامل و تاسف باری که در این بخش وجود دارد این است که بیشتر مواد معدنی خامفروشی می شود و بهره و ثمر چندانی برای استان نداشته است و به همین دلیل امروز تاکید اصلی در این بخش بر تکمیل زنجیره ارزش فرآوری محصولات معدنی در صنایع است که برنامه‌ریزی‌هایی برای آن در دست انجام قرار دارد.


زارعی‌کوشا اضافه کرد: در حوزه صنعت کردستان، کمتر کار شده ولی اکنون در این حوزه نیز با برنامه ریزی صورت گرفته برنامه زنجیره کامل تولید مقاطع فولادی فعال شده است که گامی جدی برای ارتقای صنعتی استان به شمار می رود.

ارتباط مردمی سپاه، رمز محبوبیت در کردستان
استاندار کردستان گفت: اگر امروز سپاه ما در کردستان یک سپاه محبوب و مقتدر است، فقط به واسطه توانمندی‌های نظامی نیست بلکه بیشتر به واسطه ارتباط مردمی سپاه است.
وی تاکید کرد: مردم استان هرجا که گرفتاری دارند سپاه را در کنار خود می‌بینند و تا امروز در کمک های مومنانه قریب به ۲۰ دوره کمکهای وسیع توسط سپاه بیت المقدس کردستان ارائه شده است.


زارعی‌کوشا اضافه کرد: در دوران کرونا و قبل از آن و در حوزه های مختلف و و تمامی حوادث غیرمترقبه، مردم احساس کردند که سپاه انقلاب و نیروهای انقلابی در کنار آنها و در بیان خدمات خود صادق هستند.
وی اظهار داشت: این در حالی است که عدم صداقت و وابستگی گروه‌کها برای مردم به اثبات رسیده است و فهمیده‌اند که شعار کُرد و قوم کُرد برای دشمنان تنها یک ابزار است و هر جایی که کُردها نیاز به کمک داشته باشند، آنها نه تنها حاضر نمی شوند بلکه از بین بردن کُردهای مظلوم را هم در دستور کار خود قرار می دهند.


استاندار کردستان به نمونه هایی از جنایات گروهکها علیه مردم کردستان اشاره کرد و افزود:بسیاری از مردم مظلوم منطقه توسط همین گروهکهای مدعی حقوق قوم کُرد به شهادت رسیده‌اند که نمونه بارز آن، شهیده فاطمه اسدی است که سال گذشته تفحص شد و تنها جرم این زن غیور، دفاع از همسرش بود.


زارعی‌کوشا تاکید کرد: تزویر و دروغگویی این گروهکها برای مردم به اثبات رسیده است آنچه که امروز لازم است تا ما انجام دهیم تا زمینه را برای برای از بین بردن نفوذ معاندان و فراهم کردن جهاد تبیین مهیا کنیم، خدمت شبانه روزی است.
در پایان این مراسم، از برگزارکنندگان این اردوی فرهنگی قدردانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha