۳۶۰ کیلومتر شبکه سیم مسی در کردستان به کابل خودنگهدار تبدیل شد

معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: در سه ماه ابتدایی سال قریب به ۳۶۰ کیلومتر شبکه سیم مسی در استان با اعتباری بالغ بر ۵۹۴ میلیارد ریال، به طور کامل اصلاح و به کابل خود نگهدار تبدیل شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، فاتح عبدی با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر “طرح بهسازی شبکه” با پیشرفت خوبی همراه بوده است، گفت: از ۵هزارو ۶۴۸ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی موجود در استان، تاکنون ۳ هزارو ۸۱۱ کیلومتر آن معادل ۶۷٫۵ درصد کل شبکه فشار ضعیف هوایی، به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

وی به تداوم اجرای طرح بزرگ تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار طی سه ماهه ابتدای سال خبر داد و افزود: از ابتدای سال تاکنون ۳۶۰ کیلومتر شبکه سیمی دراستان به طور کامل اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است که ۲۸۵ کیلومتر آن در حوزه روستایی و ۷۵ کیلومتر نیز در مناطق شهری بوده است.

معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اظهار داشت: امسال بیش از ۵۹۴ میلیارد ریال اعتبار جهت اجرای طرح تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در استان صرف شد.

عبدی گفت: مقرراست تا پایان سال ۱۴۰۱ با تبدیل قریب به ۱۹۰۰ کیلومتردیگر شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار،   کل شبکه فشار ضعیف هوایی در دو بخش شهری و روستایی استان به کابل تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان کامیاران اولین شهرستان استان و اولین شهرستان غرب کشور بود که عاری از شبکه سیمی شد، افزود: در حال حاضرشبکه توزیع برق بخش شهری دهگلان، سروآباد و دیواندره نیز به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در خرداد ماه سال جاری کل شبکه توزیع برق موجود در شهرستان سنندج نیز اصلاح شد، افزود: افزایش ضریب ایمنی شبکه، ایجاد مبلمان مناسب شهری و روستایی، بازسازی شبکه بر اساس مهندسی جدید و افزایش طول عمر شبکه از مهمترین مزیت های اجرای این طرح در استان بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha