تولید بیش از ۹۰ درصد مواد مخدر جهان  در همسایه شرقی ایران

دبیر کل مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه تمام ظرفیت نظام در مقابله با موادمخدر بسیج شده است، ابراز کرد: بیش از ۹۰ درصد مواد مخدر جهان در همسایه شرقی ایران تولید می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان سردار  اسکندر مومنی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان به صورت ویدیو کنفرانس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در حوزه مبارزه با مواد مخدر در خط مقدم مبارزه قرار دارد، اظهار کرد: ایران در ۴ حوزه مقابله با عرضه، کاهش تقاضا، درمان، پیشگیری و توانمند سازی معتادان به صورت متوازن فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه تمام ظرفیت نظام در مقابله با موادمخدر بسیج شده است، ابراز کرد: بیش از ۹۰ درصد مواد مخدر جهان در همسایه شرقی ایران تولید می شود.

دبیر کل مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر در این حجم ممکن نبود مگر با رهنمود ها رهبر معظم انقلاب و ابلاغ سیاست های کلی از طرف ایشان، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب مبارزه با مواد مخدر را جهاد بزرگ تلقی کردند.

سردار مومنی با بیان اینکه بیش  از ۲۴ سازمان دولتی، قضایی، نظامی و انتظامی، امنیتی و.... عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر هستند، عنوان کرد: بالاترین حجم کشف مواد مخدر جهان در ایران است.

وی با بیان اینکه مردمی سازی مبارزه با مواد مخدر یکی از اقدامات صورت گرفته در این ستاد است، ادامه داد: مساجد، حوزه های علمیه، گروه های جهادی فعالیت گسترده ای در این حوزه را داشته اند.

این مسئول تصریح کرد: وزارت آموزش و پروش نیز در این راستا  در ۴۰ هزار مدرسه برای دانش آموزان و اولیا کارگاه های پیشگیری از مواد مخدر را برگزار کرده است.

سردار مومنی با بیان اینکه در حوزه درمان از دارو های جدید و نوین استفاده می شود.بیان کرد: امیدواریم جامعه جهانی در خصوص کاهش کشت مواد مخدر و قاچاق مواد مخدر نیز تلاش کند و محصولات جایگزین کشت را در دستور کار قراردهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha