ایستگاه‌های اولویت‌دار خط ۶ مشخص شدند

شرکت بهره برداری مترو تهران اعلام کرد: راهکارهای تامین به موقع منابع مالی جهت بهره برداری هرچه سریعتر از ۸ ایستگاه‌ خط ۶ مترو با درصد پیشرفت فیزیکی بالا مورد بحث و بررسی مجدد قرار گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: پیرو بازدید اخیر شهردار تهران و هیأت همراه از برخی ایستگاه‌های در حال تکمیل خط ۶ مترو، راهکارهای تأمین به موقع منابع مالی جهت بهره برداری هرچه سریع‌تر از ایستگاه‌های با درصد پیشرفت فیزیکی بالا مورد بحث و بررسی مجدد قرار گرفت و تصمیمات مهمی در این زمینه اتخاذ شد تا روند افتتاح ایستگاه‌های باقی مانده سرعت بگیرد.

خط ۶ به طول ۳۲ کیلومتر شامل ۲۷ ایستگاه است (غیر از بخش توسعه‌ای خط) که تا کنون ۱۳ ایستگاه آن به بهره برداری رسیده است.

از ایستگاههای باقی مانده، ۸ ایستگاه میدان شهدای هفتم تیر، میدان حضرت ولیعصر (عج)، کارگر، لاله، بهار شیراز، آیت الله کاشانی، شهران و کوهسار به لحاظ پیشرفت عملیات اجرایی وضع بهتری نسبت به دیگر ایستگاههای در حال تکمیل دارند؛ ایستگاه‌هایی که قرار است با تأمین منابع مالی لازم، در سال جاری به بهره برداری برسند تا مسیری به هم پیوسته در خط ۶ در اختیار شهروندان قرار گیرد.

افتتاح ایستگاه‌های باقی مانده نه تنها بهره وری این خط را به لحاظ جذب مسافر به حد مورد انتظار در طراحی‌های اولیه می‌رساند بلکه به دلیل ایستگاههای تقاطعی خط ۶ با سایر خطوط مترو، مطلوبیت استفاده از کل شبکه راه آهن ریلی زیرزمینی را نیز ارتقا خواهد بخشید. خط ۶ دارای بیشترین ایستگاه تقاطعی با سایر خطوط این شبکه بوده و مسافران بخش‌های شمال غربی، مرکز و جنوب شرقی پایتخت را پوشش می‌دهد.

به موجب تصمیمات اتخاذ شده در جلسه پایانی این بازدید، مقرر شد با کمک بانک شهر، روند تأمین منابع مالی لازم برای بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از ایستگاه‌های خط ۶ شکل مطمئن‌تری به خود بگیرد. همچنین به لحاظ تجهیز ایستگاه‌ها به امکانات تاسیساتی که تأمین آن بر عهده شرکت مپنا است، تصمیمات مهمی گرفته شد تا روند سفارش، خرید، حمل و نصب تجهیزات ایستگاه‌های خط ۶ سرعت بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha