کتابخانه های بدون کتاب با منابع دیجیتال در دست اجرا است

معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت : در مسیر ارائه خدمات جدید و دوری از کلیشه های سنتی، طرحی به نام کتابخانه های بدون کتاب با منابع دیجیتال در کشور در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا )زنجان ،سیدباقر میرعبدالهی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان اظهار کرد: در راستای باز تعریف مفهوم کتابخانه و گام گذاشتن در مسیر ارائه خدمات جدید و دوری از کلیشه های سنتی، طرحی به نام کتابخانه های بدون کتاب با منابع دیجیتال در کشور در دست اجرا است.

وی با اشاره به طرح کتابخانه های بدون کتاب بیان کرد : اولین نمونه از این کتابخانه ها در پارک دانشجوی شهر تهران راه اندازی شده است.

معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی کشور با بیان اینکه در حال حاضر سه هزار و ۷۰۰ کتابخانه عمومی در کشور فعال است  افزود: ۲ هزار و ۷۰۰ باب از آنها متعلق به نهاد کتابخانه های عمومی کشور و مابقی کتابخانه های مشارکتی مستقل است.

میرعبدالهی اظهار داشت: در حال حاضر به ۱۵ تا ۱۶ هزار کتابخانه عمومی دیگر در سطح کشور احتیاج است تا مطلوب نهایی، محقق شود.

وی با بیان اینکه کار در حوزه کتاب و کتابخانه، یک کار فرهنگی است، گفت: کار در حوزه فرهنگ، احترام و شرافت دارد و نهاد کتابخانه های عمومی فضای لازم را مهیا کرده تا به این شرافت، بیشتر دامن بزند.

این مسئول  با بیان اینکه کتابخانه لزوما محل عضویت و امانت نیست افزود: کتابخانه محل ارائه خدمات کتاب محور و هر خدمات دیگری که در حوزه فرهنگ بگنجد، است.

کتاب و کتابخوانی در حال حاضر مهجور شده است 

در ادامه ابوالفضل رفیعی  معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار  زنجان  با اشاره به لزوم توجه به محتوا در حوزه کتاب  بیان کرد : لازم است در راستای ترویج محتواهای خوب تلاش فراوانی شود چرا این موضوع لازمه گام نهادن در مسیر تمدن سازی است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در این برهه و در عصر اطلاعات و دسترسی به رسانه ها و سرگرمی های شبانه روزی، کتاب و کتابخوانی مهجور شده است.

 این مسئول با بیان اینکه متاسفانه کتابخوانی در جامعه وضعیت خوبی ندارد  گفت: در این حوزه نیازمند تقویت مولفه های مرتبط با سرانه کتاب و کتابخوانی هستیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، در این مراسم محمد رضاخانی به عنوان مدیرکل جدید کتابخانه های عمومی استان زنجان معرفی و از خدمات امیرعلی نیکبخش تشکر و قدردانی شد.
شایان ذکر است : طی ۹ ماه گذشته، ایرج صادقی سرپرستی اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان را برعهده داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha