جهت ایجاد انگیزه دانش آموزان از برنامه های رسمی فاصله گرفته شود

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت : برای افزایش جذابیت و جهت لزوم ایجاد انگیزه برای دانش آموزان بایستی از برنامه های رسمی فاصله بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان،  ابوالفضل رفیعی در آیین افتتاحیه فعالیت های تابستانی کشور با حضور معاون وزارت آموزش و پروش در کانون سهروردی زنجان با بیان اینکه برنامه های تابستانی و اوقات فراغت موضوع مطالبه خانواده دانش آموزان است اظهار کرد: تابستان فرصت مغتنمی است تا بتوان با برنامه های متنوع و با نشاط با در نظر گرفتن نیاز های جسمی و معنوی و اخلاقی دانش آموزان برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه  بیماری کرونا  در چند سال اخیر این فرصت را گرفت بطوری که در  تغییر سبک زندگی از جمله دانش آموزان مورد تاثیر قرار گرفت افزود : امسال شرایط متفاوت تر از سال های پیش است و می طلبد که برنامه ریزی های اوقات فراغت امسال باتوجه به این موضوع مورد توجه قرار بگیرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان تصریح کرد: باید به صورت ویژه و جدی در نیازهای جسمی دانش آموزان فاصله افتاده است  را متناسب با نیاز ها و ایجاد انگیزه لازم زمینه را فراهم کنیم و از آسیب های اجتماعی که به آن دچار بودیم را از بین ببریم.

رفیعی با بیان اینکه برای افزایش جذابیت و جهت لزوم ایجاد انگیزه برای دانش آموزان بایستی از برنامه های رسمی فاصله بگیریم بیان کرد : باید در اوقات فراغت امسال شکل و محتوای برنامه ها متفاوت و جذابیت داشته باشد .

وی با اشاره به اینکه باید از اقدامات آماری پرهیز و توجه به کیفیت کار مد نظر قرار بگیرد افزود: این یک نوع آسیب است که در برنامه های فرهنگی داریم و یک نوع آفتی است که در برنامه های فرهنگی  ملاحظه می‌شود که بخش اعظم برنامه ریزان را مورد توجه قرار داده است .

این مسئول با اشاره به اینکه اقدامات آماری موجب افت کیفیت کار می‌شود و خروجی مدنظر را شاهد نمی‌شویم اظهار کرد: در این راستا توجه به موضوعات تربیتی ،فرهنگی و پروشی باید به صورت ویژه مدنظر قرار بگیرد.

رفیعی با بیان اینکه پروش و موضوعات پرورشی مقداری تحت الشعاع برنامه های  آموزشی قرار دارد بیان کرد: در این ایام برای نیاز های معنوی دانش آموزان می‌طلبد که به صورت ویژه عنایت شود چرا که مطالبات خانواده دانش آموزان نیز است .

وی با اشاره به ابنکه این ایام فرصتی برای  مهارت آموزی دانش آموزان است افزود : برای جنبه های آموزشی و زمینه های  بروز کشف استعداد دانش آموزان فراهم شود تا با استفاده از  آموزش های مهارتی توسعه و این  فرهنگ را که موفقیت صرفا در کسب رتبه های برتر نیست بلکه مهارت آموزی و کشف استعداد  در مسیر مورد علاقه است تا بتوان موفقیت بیشتری کسب شود .

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه در استان در خصوص تمرکز مدیریتی و محوریت قرار دادن برنامه های آموزش و پرورش پیگیر هستیم افزود : دستگاه های مختلف در استان‌ وجود دارد که دارای بودجه فرهنگی هستند و باید کارهای فرهنگی انجام  دهند.

رفیعی با اشاره به تشکیل قرارگاه فرهنگی  با محوریت اداره کل امور اجتماعی استان گفت : تلاش می‌کنیم  با مجوعه امکانات و با هدف مدیریت مناسب و بهره برداری بیشتر به منظور توزیع و امکانات در تمامی محلات گسترش دهیم تا یک انسجامی در بستر فعالیت های نوجوانان  آموزش و پرورش  تقویت و فراهم شود .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha