خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس کارکرده بدون مجوز شورای شهر!

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تا به الان 50 دستگاه اتوبوس خریداری کرده که البته شورای شهر مجوزی برای این موضوع نداده بود و به همین دلیل هم از مدیران شهری توضیح خواستیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت،دکتر جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درمورد لزوم نوسازی ناوگان اتوبوسرانی اظهارکرد: ما در شرایط فعلی ضرورتی بر خرید اتوبوس کار کرده نمی‌بینیم.

وی درمورد چرایی این مطلب گفت: ما در داخل کشور چندین شرکت سازنده اتوبوس داریم که در حال حاضر اتوبوس تولید می‌کنند و جمعیت بزرگی هم در این شرکتها منتظر مشتری هستند بنابراین وقتی قابلیت تولید اتوبوس را در داخل کشور داریم یعنی دلیلی بر خرید دست دوم و یا واردات اتوبوس وجود ندارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران به جلسه‌ای که با مدیران شهری برگزار شده اشاره و اظهارکرد: نظر مدیران شهری این بود که یک سبد محصول (شامل اتوبوس‌های وارداتی و تولید داخل و دست دوم) ارائه شود اما اینکه این سبد الزاماً باید در شبکه تأمین ما اتفاق بیفتد موضوعی است که جای بحث دارد.

تشکری هاشمی گفت: شهرداری تا به الان 50 دستگاه خریداری کرده و تعداد دیگری هم در دستور کار قرار گرفته که البته شورای شهر مجوزی برای این موضوع نداده بود و به همین دلیل هم از مدیران شهری توضیح خواستیم.

وی افزود: این اتوبوس‌ها طبق اعلام معاون حمل و نقل شهرداری تهران استاندارد یورو 4 ویورو 5 را دارند و معنایش این است که استاندارد اجباری یورو 5 به بالا که باید لحاظ شود در این خرید مد نظر قرار نگرفته است. موسسه استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست هم ایراداتی نسبت به این مسئله وارد کردند که در حال پیگیری است.

در ادامه مجتبی نظری کارشناس ارشد صنعت خودرو گفت: اتوبوس به طور کلی در دنیا سفارش سازی است یعنی مجموعه‌ای سفارش ساخت تعدادی اتوبوس را می‌دهد و اتوبوس ساخته می‌شود.

وی افزود: اتوبوس‌ها معمولاً چندین دوره قابل استفاده هستند و در نهایت هم نوسازی می‌شوند اما اتوبوس دست دوم فاقد کیفیت است.

کارشناس ارشد صنعت خودرو با بیان اینکه 50 دستگاه اتوبوس از کشور ترکیه خریداری شده گفت: این اتوبوس‌ها کارکرد زیادی داشتند لذا فقط 4 تا 5 ماه طول می‌کشد تا روی اتوبوس کار کنند و قابل استفاده و میکروب زدایی شود.

منبع:رادیو گفتگو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha