اجرای طرح امدادساحلی هلال‌احمر در 270 کیلومتر از نوار ساحلی گیلان

مدیرعامل هلال احمر گیلان گفت: یکی از بزرگترین و گسترده‌ترین عملیات امداد و نجات در کشور، اجرای طرح امدادونجات ساحلی در ایام تابستان است که با مدیریت جمعیت هلال‌احمر استان در قالب کمیته کاهش غریق و تلفات انسانی در ۲۷۰ کیلومتر نوار ساحلی گیلان اجرا می شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان؛ اسدالله عباسی استاندار گیلان در آیین افتتاح طرح های دریای کاسپین در تالش گفت: امسال با توجه به شرایط سواحل آزاد شده، اجرای طرح های دریا بسیج تمامی دستگاه ها، برنامه ریزی و نظارت ویژه را می طلبد.

استاندار گیلان با اشاره به اضافه شدن سواحل در سال جاری، گفت: باید کارهای زیادی در طرح های دریا اجرا می شد که مستلزم اعتبار لازم ملی است و تمامی برنامه ها نیز نیازمند تامین اعتبار و امکانات لازم است.

نماینده عالی دولت در گیلان از مردم گیلان به عنوان میزبان گردشگران خواست تا به عنوان یک ناجی عمل کرده و به مسافران اطلاع رسانی لازم برای استفاده از سواحل امن را انجام دهند.

استاندار گیلان به نقش رسانه ها در آموزش و فرهنگ سازی اشاره کرد و گفت: امسال با توجه به حجم بالای حضور گردشگر در استان و از سوی دیگر آزاد سازی سواحل به کمک دستگاه ها در اجرای طرح های دریا آمده تا شاهد کاهش غریق در استان باشیم.

عباسی افزود: امسال در طرح های دریای کاسپین جمعیت هلال احمر و دیگر دستگاه ها هم به نوعی برای ارائه خدمات به مردم و مسافران در سواحل آماده هستند.

استاندار گیلان با اظهار این که ارائه خدمات دو وجهی است گفت: وجه زیرساختی و عمرانی آن با تولیت سازمان همیاری شهرداری ها و وجه دیگر آن طرح های فرهنگی و اجتماعی با مسئولیت معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان است.

اجرای طرح امدادساحلی هلال‌احمر در 270 کیلومتر از نوار ساحلی گیلان

در ادامه این آیین، سیاوش غلامی مدیرعامل هلال احمر گیلان اظهار کرد: یکی از بزرگترین و گسترده ترین عملیات امداد و نجات در کشور، اجرای طرح امدادونجات ساحلی در ایام تابستان است که با مدیریت جمعیت هلال احمر استان در قالب کمیته کاهش غریق و تلفات انسانی در ۲۷۰ کیلومتر نوار ساحلی گیلان اجرا می شود.

غلامی افزود: جمعیت هلال احمر استان گیلان امسال نیز همانند سال گذشته با تمام توان عملیاتی و امدادی در اجرای این طرح حضوری فعال و محوری دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با تاکید بر پایش روزانه فرآیند اجرایی این طرح، کاهش حداکثری خسارات و تلفات ناشی از غرق شدن هموطنان در دریا را هدف نهایی طرح مزبور دانست و گفت: آرزوی قلبی ما به صفر رساندن شمار غریق در سواحل گیلان است.

غلامی همچنین به همه مسافرین و گردشگران ساحلی توصیه کرد هشدارهای نجاتگران هلال احمر و ناجیان غریق مستقر در ساحل را جدی بگیرند و از شنا در نقاط پرخطر اجتناب نمایند.

شایان ذکر است؛ این مراسم با اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و مانور امدادی تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان گیلان همراه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha