فرهنگ زیست‌بوم فناوری و نوآوری با رشد نمایانی در حال توسعه است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:فرهنگ زیست‌بوم فناوری و نوآوری با رشد نمایانی در حال توسعه و ترویج است.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر سورنا ستاری، امروز از دستاوردهای دانش‌بنیان و خلاق ایران‌ساخت در حوزه‌های حمل و نقل هوشمند، دارو و درمان، صنایع خلاق، فناوری پلیمر و هوشمندسازی بازدید کرد.

سورنا ستاری با بیان این که فرهنگ اقتصاد دانش بنیان و خلاق با رشدی نمایان در حال توسعه است، ادامه داد: خوشبختانه جامعه به ویژه در عرصه پژوهش و دانشگاهی، با فرهنگ و جایگاه زیست بوم فناوری و نوآوری آشنا و این امر به توسعه محصولات ایران‌ساخت دانش بنیان و خلاق منجر شده است.

ستاری با اشاره به حمایت معاونت علمی و فناوری از توسعه زیست‌بوم شرکت های دانش بنیان و خلاق، گفت: تلاش می‌کنیم تا بستری برای خلق ارزش افزوده از ایده ها و ظرفیت های نوآورانه ایجاد شود. ماحصل این رویکرد را می توان در رشد و رونق شرکت های دانش بنیان و خلاقی مشاهده کرد که محصولات و خدمات خود را با ایجاد شغل و ارزش افزوده در خور توجه به بازارهای بین المللی رسانده‌اند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، قانون جهش تولید دانش بنیان را فرصتی مناسب برای هموار شدن مسیر حرکت فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری دانست و بیان کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های لازم برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان و تحولی ساختاری در اقتصاد کشور فراهم شده است؛ اما لازم است تا همه بخش ها هم دل و همراه با یکدیگر، زمینه را برای نقش آفرینی بخش خصوصی در اقتصاد دانش بنیان و خلاق فراهم کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha