بررسی مشکلات و دغدغه‌های اهالی سینما در کمیسیون فرهنگی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از نشست اعضای کمیسیون با اهالی سینما خبر داد.

 به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت،احمد راستینه هفشجانی ، در تشریح نشست روز (سه شنبه، ۷ تیرماه) کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: در این جلسه  محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی کشور و جمعی از کارگردانان، تهیه کنندگان، بازیگران و فعالان عرصه سینمای کشور حضور داشتند.

نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان در مجلس یازدهم افزود: در ابتدای جلسه نوباوه وطن نایب رییس کمیسیون فرهنگی در مورد سینمای دهه ۶۰ و ۷۰ نقطه اوج  سینمای دفاع مقدس، مباحثی را عنوان و در ادامه نمایندگان سوالات متعددی در خصوص سینمای ایران طرح موضوع کردند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی یادآور شد: در نشست امروز حرکت سینماگران و تهیه کنندگان در راستای تولید فیلم‌های سفارشی برای فستیوال‌های داخلی و خارجی مورد آسیب شناسی قرار گرفت.

راستینه ادامه داد: در نشست امروز، رییس سازمان سینمایی کشور به چرایی برخی از موضوعات مطرح شده در سینمای کشور اشاره کردند به فرض مثال؛ تکمیل زیر ساخت‌های پروژه عمرانی همچون ساخت سینما در استان‌های کم برخوردار از موضوعاتی بود که مورد  بحث و بررسی قرار گرفت. 

وی در ادامه اظهار کرد: در مورد سوژه یابی دقیق برای نیازمندی های سینمایی کشور و همچنین اتفاقات و حواشی اخیر که برای آن در جشنواره فیلم "کن" رخ داد، مسائلی مطرح شد. در پایان سینماگران دغدغه‌ها و مشکلات خود را در جهت رفع و ارتقاء سینمای ایران مطرح کردند و پیشنهاداتی در مورد فعال سازی بیشتر در خصوص هنر جبهه انقلاب طرح موضوع شد.

راستینه با اشاره به ارتباط  نزدیک بشر به هنر هفتم گفت: سینما مرکز احساسات و عواطف انسانی است بر همین اساس روابط فعالان هنر باید بیش از گذشته با مسئولان تقویت شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: بخش دیگر  از جلسه کمیسیون فرهنگی، بررسی نظارت بر عملکرد سازمان‌ها و نهادهای مرتبط و نحوه اجرایی شدن قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را بر عهده داشت، که در این جلسه رییس پزشکی قانونی کشور در خصوص جزئیات مواد ۵۳ و ۵۴ این قانون موضوعاتی  را مطرح کرد./

پایان پیام

منبع:خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha