بزرگترین چالش در کاهش سرانه آموزشی انبوه سازان هستند

معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت های مردمی سازمان نوسازی گفت : مجتمع ها ،شهرک ها و انبوه سازان عمدتا بزرگترین چالش کشور هستند که باعث شده است سرانه آموزشی پایین باشد.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا) زنجان ، حمیدرضا تقی پور در حاشیه مراسم تکریم و معارفه مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  خیرین سال ها است که در حوزه مدرسه سازی کمک حال سازمان نوسازی مدارس هستند اظهار کرد : مشکلاتی که در حوزه خیرین داریم، بحث تعهداتی است که دولت باید انجام دهد چون خیرین از ۳۰ الی ۵۰ درصد مشارکت می‌کنند البته خیرینی نیز هستند که تمام فرایند پروژه مدرسه سازی را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه طبق قانون دولت نیز باید مابقی تعهد ۵۰ درصدی را در خصوص مدرسه سازی انجام  و تکمیل کند افزود : در سال های گذشته دولت گاها بنا به مشکلات  و مسائل اقتصادی و مالی بخوبی نمی‌توانست متعهد شود و پروژه ها را انجام دهد.

معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت های مردمی سازمان نوسازی با اشاره به اینکه ریاست جمهوری ،رئیس سازمان برنامه و بودجه و خیرین کمک حال تکمیل پروژه ها بودند تا پروژه های نیمه تمام تکمیل و در اولویت ساخت  قرار بگیرند افزود : در این راستا دولت ۳ هزار و  ۱۰۰ میلیارد تومان فقط برای تکمیل پروژه های خیرین اختصاص داده است که سعی بر این است در بازده زمانی کوتاه  پروژه ها  به اتمام برسد.

تقی پور  با بیان اینکه آمار استان زنجان در تکمیل نوسازی مدارس راضی کننده  برای مجموعه  استان و کشور  است، اما با این اوصاف با سرانه مطلوب فاصله دارد بیان کرد:  آمار سرانه آموزشی در استان زنجان ۶.۲ درصد است و از میانگین کشوری بالاتر است و با توجه به پروژه های خوب در دست اجرا در استان امیدواریم کمبود سرانه آموزشی، پرورشی و ورزشی  در این استان به عدد مطلوب برسد .

وی در خصوص آمار مدارس دو شیفته استان گفت : باید مدیران آموزش و پرورش استان بر آمار نظر دهند و ارزیابی کنند و سازمان نوسازی مدارس کشور نیز با  جدیت تمام به ماموریت خود ادامه می‌دهد و خواهد داد  تا سرانه های آموزشی را افزایش دهد تا  کمبودها رفع شود .

 
این مسئول با اشاره به اینکه مجتمع ها ،شهرک ها و انبوه سازان عمدتا بزرگترین چالشی کشور هستند که باعث شده است سرانه آموزشی پایین باشد  اظهار کرد: به این دلیل است ک بخش بزرگی از زمین و فضا تصاحب می‌شود و در آن چهارچوب سرانه آموزشی در نظر گرفته نمی‌شود که یک نوع  تخلف بشمار می‌رود و باید در این امر شهرداران و راه شهرسازی استان ها بدر این زمینه ورود جدی کنند .

تقی پور تصریح کرد: طی نامه ای توسط معاون اول رئیس جمهور به وزارت راه و شهرسازی که در خصوص ترک فعل های انجام شده بررسی و ارزیابی ها صورت گیرد تا شاهد آن نباشیم که هرگونه مجوزی برای اینگونه انبوه سازان و شهرک سازی و...صادر شود و  بلکه باید بر اساس استانداردهای آموزشی باشند .

وی با اشاره به ایمنی و نامن بودن مدارس گفت : در  خصوص ایمن و ناایمن بودن مدارس بحث پیچیده ای وجود دارد و مسئولیت بررسی و ارزیابی ایمن و ناایمن بودن مدارس با سازمان آتش نشانی است و اینکه گفته می‌شود مدارس ایمن یا ناایمن هستند دارای مولفه های مختلف است .

معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت های مردمی سازمان نوسازی  بیان کرد: مدارس ناایمن به این معنی نیست  که مدرسه ناایمن موجب تخریب  شود که ما د  ازت خصوص مدرسه ناایمن نداریم ،بلکه ایمنی دارای شاخصه هایی است و اگر هم بگویم که تمامی مدارس هم ایمن هستند یک حرف و ادعا است .

تقی پور  با اشاره به اینکه مدارس ناایمن مربوط به مدارس گذشته است افزود :   مدارس در حال ساخت امروزی‌ از با کیفیت ترین سازه ها در ایران است و ما مشکل عدم ایمنی نداریم .

وی اظهار کرد:  مدارس فرسوده نیز تفکیک بندی و طبقه بندی شود و نوسازی ها انجام می‌شود، چرا که ایمنی مدرسه و جان دانش‌آموزان خط قرمز سازمان نوسازی است .

این مسئول با بیان اینکه پروژه هایی در دست اجرا برای معلولین و دانش آموزان با نیاز ویژه  داریم افزود : برای دانش‌آموزانی که بهبود یافته  و به مدارس عادی برای ادامه تحصیل می‌روند نیز موارد مناسب سازی را در مدارس عادی در نظر می‌گیریم .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha