ازدواج آگاهانه زیربنای اولیه  ازدواج پایدار است

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان زنجان گفت : ازدواج آگاهانه  و آسان زیربنای اولیه برای ازدواج پایدار است و ترویج آن در جامعه از ضرورت های امروز جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)‌ زنجان،  جواد بازرگان ظهر روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته ازدواج با بیان اینکه دبیرخانه برنامه های هفته ازواج به اداره کل ورزش و جوانان محول شده و متولی اجرای برنامه ها در این هفته است اظهار کرد: در این ایام ۲۳ برنامه در طول هفته ملی ازدواج توسط این اداره کل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال هفته ملی ازدواج از روز جمعه ۱۰ تیرماه با شعار «آسان و آسمانی» آغاز و تا ۱۶ تیرماه سالجاری ادامه دارد افزود : برگزاری جشن ازدواج ۱۳ تیرماه همزمان با سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور مسئولان کشوری و استانی و پویش ازدواج آسان با مشارکت خیرین از برنامه های شاخص این هفته است.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به برنامه های پیش بینی شده در هفته ملی ازدواج توسط این اداره کل گفت : از جمله این برنامه ها

جشنواره جوانمردی و تقدیر از ۲۰ ورزشکار و پیشکسوت در ۱۴ تیرماه ، تقدیر از ۹  نفر از فعالیت حوزه حوزه ازدواج، تقدیر از ۶ دستگاه دولتی و غیردولتی مرتبط با امر ازدواج،  تقدیر از ۹ زوج موفق و الگوساز در ازدواج آسان، تقدیر از ۱۲ مرکز مشاوره ازدواج و تحکیم بنیان خانواده، برگزاری چهارمین پویش ملی ازدواج با حضور خیرین، ایجاد کمپین رسانه ای برای ازدواج آسان و پخش پیام های انگیزشی و.... از برنامه های این هفته است.

بازرگان با اشاره به عناوین  روز شمار هفته ملی ازدواج بیان کرد : «ازدواج به هنگام، آگاهانه، آسان و پایدار» روز دوم، شنبه ۱۱ تیرماه، با عنوان «مشاوره پیش از ازدواج؛ زندگی پایدار» و روز سوم این هفته با عنوان «خیرین؛ ترویج و تسهیل ازدواج» ،دوشنبه ۱۳ تیرماه مصادف با چهارمین روز از هفته ملی ازدواج نیز با عنوان «آموزش مهارت‌های زندگی؛ جامعه سالم»، روز سه‌شنبه با عنوان «ازدواج، ترویج فرزندآوری، جامعه پویا و بالنده» و روز چهارشنبه نیز با عنوان «فضای مجازی، سواد رسانه‌ای، آگاهی‌بخشی به جوانان» و پنج‌شنبه ۱۶ تیرماه نیز به عنوان آخرین روز از هفته ملی ازدواج سال ۱۴۰۱ نیز «سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی؛ خانواده بانشاط» نام گذاری شده است.

وی با بیان اینکه ازدواج آگاهانه زیربنای اولیه برای ازدواج پایدار است افزود : ازدواج آگاهانه و آسان و ترویج آن در جامعه از ضرورت های امروز جامعه است.

این مسئول با اشاره به  تعداد ازدواج های ثبت شده در دو سال اخیر  اعلام کرد : نرخ ازدواج در سال ۱۳۹۹، ۸ هزار و ۲۲۷ مورد بوده است که این عدد  
در سال  گذشته ۸ هزار و ۶۷۸ نفر  مورد بود که خوشبختانه نسبت به سال ۹۹ رشد داشته است .

بازرگان همچنبن تعداد تولدهای ثبت شده در سال ۱۳۹۹ را ۱۵ هزار و ۱۴۶ نفر اعلام کرد که این عدد در سال ۱۴۰۰ سیر نزولی داشته و ۱۵ هزار و ۲ نفر رسیده است .

وی با اشاره به اینکه میانگین سن ازدواج کشوری در بین آقایان  ۲۷.۸ سال و در بین خانم ها ۲۶.۶ سال است، افزود: این رقم در بین آقایان استان زنجان ۲۷.۴ سال و خانم ها ۲۲.۶ سال است.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به تسهیلات ارائه شده در حوزه ازدواج  استان گفت:  در سال گذشته ۲۳ هزار و ۳۴۶ مورد ثبت نام داشتیم که ۱۶ هزار و ۵۱۲ مورد ثبت سامانه شده  است.

بازرگان با اشاره به اینکه به  ۱۴ هزار و ۴ متقاضی تسهیلات ازدواج در استان   پرداخت شده  است افزود :  ۲ هزار و ۵۰۸ نفر در صف انتظار دریافت تسهیلات  ازدواج هستند

وی با بیان اینکه ب ۸۵ درصد متقاضیان زنجانی ، وام  تسهیلات ازدواج خود را دریافت کرده اند، خاطرنشان کرد:  طبق آمار تا پایان اردیبهشت سالجاری  نیز ۶ هزار و ۳۰۷ متقاضی در سامانه ثبت نام کرده اند  که از این تعداد  به یک هزار نفر ۴۳۱ نفر تسهیلات وام اعطایی را دریافت کرده و  ۴ هزار و ۸۷۶ نفر نیز در نوبت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha