برگزاری سومین جشنواره توت فرنگی در  سنندج

فرماندار سنندج از برگزاری سومین جشنواره توت‌فرنگی در روستای شیان از توابع بخش سیروان این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، حسن عسکری  اظهار داشت: بعد از یک وقفه دو ساله به دلیل بیماری کرونا، امسال سومین جشنواره توت‌فرنگی در شیان برگزار می‌شود.

فرماندار سنندج خاطرنشان کرد: توت‌فرنگی یکی از اصلی‌ترین محصولات کشاورزی در شهرستان سنندج و خاصتا بخش سیروان است که با برگزاری چنین جشنواره‌ای، جدای از معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش کشاورزی، گردشگری در این شهرستان رونق بیشتری می‌گیرد.

وی عنوان کرد: بخش سیروان یکی از مناطق گردشگرپذیر شهرستان سنندج با بیشترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی است که معرفی بیشتر جاذبه‌های طبیعی و گردشگری آن موجب رونق صنعت گردشگری، درآمدزایی بیشتر و در نهایت مهاجرت معکوس و ماندگاری مردم در روستاها می‌شود.

عسکری خاطرنشان کرد: خدمت‌رسانی به مردم روستاها یکی از اولویت‌های دولت مردمی سیزدهم است که استاندار کردستان نیز تاکیدات فراوانی بر این موضوع دارند.

وی با یادآوری برگزاری اولین جشنواره گلاب‌گیری در روستای امروله از توابع بخش حسین‌آباد شهرستان سنندج، جشنواره توت‌فرنگی در بخش سیروان را در مسیر اهداف رونق گردشگری، پویایی اقتصاد و توسعه روستاها ذکر کرد.

فرماندار شهرستان سنندج ادامه داد: این جشنواره به همت بخشداری سیروان و دهیاری روستای شیان و همکاری ادارات میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی برگزار می‌شود.

وی اعلام کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در خدمت به مردم، تحقق برنامه‌ها و اهداف توسعه‌ای در شهرستان سنندج و استان کردستان دارند لذا نیاز است که خبرنگاران و رسانه‌ها اعم از رسانه ملی، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و نشریات مکتوب، فرمانداری را در راستای خدمت بیشتر به مردم کمک کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha