جهان تشنه معارف اسلام است/ اسقرار عدالت در جامعه اسلامی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی

مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه علمیه کشور: جهان تشنه معارف اسلام است چراکه خداوند  انسانها را  بر فطرت الهی آفریده است و فطرت آن ها تشنه حق است .

گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، حجت‌الاسلام محمد حسن زمانی در مراسم بزرگداشت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در سالن جلسات حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه در هفته حقوق بشر آمریکایی که در طول هفت روز چند جنایت بزرگ را آمریکا انجام داده است اظهار کرد: آمریکا به عنوان بزرگترین جانی عالم بشریت پرچمدار حقوق بشر در عالم را داشته است که از تناقضات آشکار امروز عالم است.

  وی با بیان اینکه محور مشترک این سه مناسبت اصل عدالت خواهی اسلام و ظلم ستیزی و استکبارستیزی است افزود :  اهمیت اصل عدالت در معارف دین اسلام به اندازه‌ای است که  صدها  آیه شریفه در خصوص گسترش ضرورت عدالت و لزوم مبارزه با ظلم ظلم استکبار بیان شده است .

مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه علمیه کشور افزود: یکی از مهمترین اهداف و فلسفه بعثت انبیا الهی عدالت بوده است و باید  قسط و عدالت در جامعه تحقق یابد که دراین خصوص نیز آیات فراوانی در قرآن و احادیث ائمه آمده است .

حجت‌الاسلام زمانی با اشاره به فرمایش حضرت علی علیه السلام در خصوص  کسانی که متکفل تربیت جامعه می‌شوند گفت : خدا از بزرگانی که امامت و زمامداری جامعه را بر عهده گرفته اند پیمان گرفته است که سطح زندگی شان را آنقدر پایین بیاورند که در سطح ضعیف ترین افراد سطح جامعه شوند چرا که فقربر فقرا فشار نیاورد و ببینند بزرگان و مدیران زندگیشان در سطح  آنان است که  اگر در انقلاب اسلامی ما همه مدیران این کار را می کردند وضعیت خیلی بهتر از الان بود.

وی با بیان اینکه اجرای عدالت لازمه‌اش این است که با ستمگران که اموال طبقات محروم را می گیرند با آنها درگیر شود  اظهارکرد: مبارزه و ظلم ستیزی اصل و لازمه است ، و عدالت در آیینه احادیث معصومین می‌درخشد و ما افتخار میکنیم که ائمه ما پرچمداران عدالت در تاریخ بودند.

این مسئول با بیان اینکه  در طول هزار ساله تشیع اسلام عدالت خواهی و ظلم ستیزی ادامه پیدا کرد و تلاش های زیادی در این راه شد بیان کرد: از سالار شهیدان امام حسین(ع) تا بقیه ائمه اطهار  در طول این هزار سال قیام و مبارزه کردند و شهید شدند  تا حاکمیت دین و خدا و عدالت را بتوانند تحقق ببخشند.

حجت‌الاسلام زمانی با بیان اینکه تاریخ روحانیت پر از خون واره شهدایی است که می‌بینیم افزود : تعداد کاروان علما و روحانیت شهید تاریخ ما افق تاریخ اسلام را روشن کرده است  وباید خون هایی که پای شجره طیبه اسلام و تشیع ریخته شد  میوه می داد.

وی با بیان اینکه  اولین میوه شجره طیبه اسلام به دست امام خمینی به ثمر رسیداظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در عالم شاهد به ثمر نشدن این شجره طیبه بود که باید ادامه میداد تا در کشورهای دیگر اسلامی و غیر اسلامی نیز ریشه بدواند تا آنجا هم ثمری داشته باشد .

مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه علمیه کشور اظهار داشت: امام انقلاب را با دو هدف آغاز کرد که یکی اجرای تمام حاکمیت دین در ایران  و دیگری صدور انقلاب در عالم بود و فرمود تا وقتی که پرچم لا اله الا الله بر فراز قلل جوار عالم در کره زمین اهتزاز در بیاید ما ادامه خواهیم داد.۰

حجت‌الاسلام زمانی با بیان اینکه این فریاد عدالت خواهی و ظلم ستیزی امام خمینی بود که شاگردانی در این راه تربیت یافتند افزود:  از جمله شاگردان تربیت یافته امام شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید باهنر، شهید دستغیب و... بود.

وی با اشاره به فرمایش  امام خمینی در خصوص شهید بهشتی گفت : شهید بهشتی یک ملت بود برای این ملت چرا که ویژگی هایی داشت و الگویی نیز برای جامعه روحانیت و قهرمان عرصه فرهنگ و علم است .

مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه علمیه کشور با بیان اینکه جهان تشنه معارف اسلام است افزود : به این دلیل است خداوند  انسانها را  بر فطرت الهی آفریده است و فطرت آن ها تشنه حق است .

حجت‌الاسلام زمانی تصریح کرد: در این راه شهید بهشتی پایه گذار قوه قضائیه شد تا بتواند عدالت بخشی و حق را در جامعه به عهده بگیرد که الحمدالله نتایج خوبی هم داد .

وی با اشاره به اینکه قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران بهترین قوه در جهان اسلام است افزود : به این دلیل است که تمامی مبانی این قوه بر مبنای مکتب اهل بیت پایه گذاری شده است و در تربیت قضات توفیق زیادی داشته البته نقص در هرجا هست اما در مقایسه با کشورهای دیگر دارای رتبه اول پاکی و عدالت است .

این مسئول به دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و اسقرار عدالت و اجرای احکام دین در جامعه اسلامی  را یکی از دستاوردهای مهم این انقلاب برشمرد و بیان کرد: ما توانستیم دهک پایین جامعه که شامل یتیمان، بیوه زنان، از کار افتادگان و... است را مورد توجه قرار دهیم. کمیته امداد با یک فرمان امام خمینی (ره) راه اندازی شد و امروز پنج میلیون نفر تحت پوشش آن هستند. در حالی که در کشورهای اطراف ما اینچنین مسئله هایی ‎ وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha