استاد برجسته دانشگاه کردستان درگذشت

محمدرضا ستاره، استاد فیزیک دانشگاه کردستان بعد از طی یک ماه درمان ناموفق در تهران، امروز شنبه دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان  دکتر محمدرضا ستاره, دارنده دکترای تخصصی فیزیک ذرات بنیادی، که اول خرداد ماه امسال در جاده بیجار  به دیواندره بر اثر سانحه تصادف مصدوم و برای درمان به تهران منتقل شد، بعد از یک ماه و پس از بارها جراحی صبح امروز دارفانی را وداع گفت .

این استاد برتر جهان اسلام  ۱۵۵ مقابله در حوزه مختلف فیزیک  نظری به چاپ رسانده و آثار پژوهشی بسیاری از وی بر جای مانده است.

در پی درگذشت این شخصیت برجسته علمی ، رییس دانشگاه کردستان پیام تسلیتی بشرح زیر صادر کرد:

مرگ نابهنگام دکتر ستاره عزیز  و فراق جانکاه او ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای دانشگاه کردستان و جامعه علمی کشور خواهد بود. درخشش علمی دکتر ستاره در یکی پیچیده‌ترین مباحث علمی فیزیک نظری در سطح ملی و بین‌المللی بی نظیر و به جرات میتوان ادعا نمود که بی همتا بود.

 دریغا و هزاران دریغ که این ستاره پر تلآلو و نابهنگام افول نمود، اما آثار و نظریه‌های علمی وی جادوانه خواهد ماند و در دنیای علم پرتوی بی‌پایان خواهد داشت و غم فراق وی چنان جانکاه و جانسوز است که باید در مهلتی دیگر و به تفصیل به خدمات ارزشمند علمی این عزیز ازدست رفته پرداخت.

 اینجانب به نیابت از دانشگاهیان دانشگاه کردستان،  در کمال حزن و اندوه و با استعانت صبر از خدای متعال این ضایعه غم‌افزا و جانکاه را به خانواده ارجمند و گرانقدر ستاره، مردم فرهنگ دوست و دانش‌پرور استان کردستان و به ویژه همشهریان عزیز بیجاری که در دانایی و بایستگی علمی شهره این سرزمینند و همچنین به کلیه همکاران ارجمند هیات علمی، کارمندان گرانقدر و دانشجویان خاصه گروه آموزشی فیزیک و تمامی دانشگاهیان و جامعه علمی کشور تسلیت عرض نموده و از خدای سبحان طلب مغفرت روح این عزیز از دست رفته و صبر و عافیت برای بازماندگان را دارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha