توسعه استان در گرو مطالبه گری رسانه ها است/۱۱۹ هنرمند زنجانی عضو صندوق اعتباری هنر هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: از رسانه ها به عنوان افراد نخبگان جامعه انتظار می‌رود در حوزه تحقیق به خصوص توسعه استان در تمامی حوزه ها مطالبه‌گری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از زنجان، امراله حسنی ظهر روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان  ضمن تبریک روز قلم با اشاره به آیه شریفه سوره قلم اظهار کرد: در این سوره خداوند به قلم و آنچه که می‌نویسد قسم میخورد.

وی با اشاره به اینکه مصداق اصلی کار با قلم رسانه ها و نویسندگان هستند افزود : متأسفانه در حوزه تحقیق کم کاری هایی صورت گرفته است مخصوصا در فضای مجازی  مطالبی که انتشار می یابد به موارد جزئی پرداخته شده است و باعث تغییر ذائقه مردم شده است و انتظار می‌رود اصحاب رسانه در این زمینه ورود جدی داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: از رسانه ها به عنوان افراد نخبگان جامعه انتظار می‌رود در حوزه تحقیق  به خصوص توسعه استان به‌صورت تحقیقی در صنعت، کشاورزی و خدمات  ورود جدی داشته باشند ودر تمامی حوزه ها مطالبه‌گری داشته باشند، به هرحال نسل آینده نیاز به اقتصاد دارد .

حسنی با اشاره به مطالبه گری رسانه ها در خصوص امیدافزایی در جامعه افزود:  در حال حاضر وضعیت بحرانی حاکم  در جامعه که متاثر از بحران جهانی و بی‌مبالاتی‌های حوزه اقتصادی است نیازمند این است که در کنار نقد پیشنهاد هم صورت بگیرد چرا که اگر امید در جامعه‌ای از بین برود آن جامعه می‌میرد و فعالیتی نخواهد داشت.

وی افزود: بایستی برای جذب سرمایه گذار به استان امیدآفرینی کرد و لازم است تا بستر لازم برای حضور سرمایه گذار در استان را فراهم کرد تا از این طریق امید را به مردم تزریق کرد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به برنامه‌های برگزار شده طی ماه‌های اخیر و برنامه‌های پیش رو این اداره کل گفت:اولین برنامه امسال، برنامه سال تحویل بود و در ادامه نیز جشنواره‌های مختلفی نیز برگزار شده است که از اولین برنامه های پیش رو نیزجشنواره مطبوعات است.

حسنی با اشاره به تأخیر برگزاری جشنواره مطبوعات امسال بیان کرد: مسائل مادی و تقارن روز خبرنگار با ایام محرم  از جمله دلایلی بود که این برنامه دیرتر اجرا شود البته مسئله مالی این موضوع برطرف شده است.

وی با اشاره به برنامه بزرگداشت حکیم سهرودی گفت : 5 برنامه در اوایل  مرداد در حوزه بزرگداشت حکیم سهروردی برگزار خواهد شد که دو برنامه، در کشورهای هندوستان و سوریه و ۳  برنامه نیز در استان زنجان و تهران برگزار خواهد شد .

این مسئول با اشاره به برگزاری برنامه های اوقات فراغت گفت: به منظور برقراری عدالت فرهنگی، برنامه های اوقات فراغت با محوریت کانون های مساجد در تمام مناطق استان اجرا می شود.

حسنی خاطرنشان کرد: در استان زنجان ۱۱۹ نفر عضو صندوق اعتباری هنر هستند که از این تعداد ۸۷ نفر عضو از شهر زنجان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha