مقابله با بیابان زایی در سطح ۵۲۵ هکتار اراضی بیابانی در شهرستان گناباد آغاز شد

محمدرضا نخعی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناباد از آغاز پروژه های مدیریت رواناب و آبیاری سنواتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی؛محمدرضا نخعی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناباد افزود: پروژه مدیریت رواناب در منطقه بحرانی فرسایش بادی برگز این شهرستان به صورت احداث هلالی آبگیر همراه با بذرپاشی با هدف مدیریت هرز آب و کنترل  رواناب سطحی و رویکرد تولید علوفه با توجه به بارش رگباری در منطقه، تغذیه آبهای زیرزمینی، افزایش پوشش گیاهی و بالتبعتولید علوفه مرتعی در آینده و کنترل فرسایش بادی منطقه در سطح ۲۰۰هکتار و با اعتبار ۳۷۰میلیون تومان اجرا می گردد.

وی ادامه داد: همچنین پروژه آبیاری سنواتی نیز در منطقه نوده پشنگ و عمرانی که از مناطق کانون های بحرانی فرسایش بادی شهرستان هستند با هدف آبیاری سنواتی طرح های نهالکاری سالهای 99-1400 جهت استقرار اولیه نهال های کاشته شده و افزایش پوشش گیاهی و تثبیت شن های روان در سطح ۳۲۵هکتار و با اعتبار ۴۷۰میلیون تومان اجرا می گردد.

محمدرضا نخعی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناباد خاطر نشان کرد: از ۵۷۰هزار هکتار مساحت شهرستان گناباد حدود ۲۳۱هزار هکتار را عرصه های بیابانی تشکیل می دهد که با توجه به تغیر اقلیم و خشک سالی های متوالی این مقدار در حال افزایش است. عملیات بیابانزدایی در این شهرستان از سال ۱۳۴۵آغاز گردیده و تاکنون بالغ بر ۶۰هزار هکتار عملیان بیابان زدایی در منطقه اجرا گردیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha