به متقاضیان نهضت ملی مسکن فرصت یکساله پرداخت داده می‌شود/۶۰درصد متقاضیان مسکن زنجان جامعه کارگری است

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه در صورتی که متقاضیان نتوانند قسط های آورده را پرداخت کنند حذف نمی کنیم، گفت : یک سال به متقاضیان فرصت داده می شود تا آورده های خود را پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان،  مسعود بیات منش شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ضمن تبریک روز قلم به اصحاب قلم اظهار کرد : قلم مقدس است و در حقیقت شما اصحاب رسانه افکار و فرهنگ و نظرات را با قلم باز نشر و منتشر میکنید.

وی با بیان اینکه سال گذشته  مجلس شورای اسلامی قانون جهش تولید مسکن بعد از استقرار دولت سیزدهم،مصوب کرد افزود : در این قانون آمده است که در طول چهار سال باید ۴ میلیون مسکن در کشور ساخته شود تا در بحث مسکن مشکلی نداشته باشیم .

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه مسکن به یک کالای سرمایه ای در کشور تبدیل شده است، بیان کرد: با ایجاد تغییراتی در حوزه بازار سرمایه ساخت و تولید مسکن نیز دچار تغییراتی می شود.

بیات منش با بیان اینکه نیاز به مسکن یک نیاز اجتماعی است و تمامی افراد جامعه حداقل به یک واحد مسکونی نیاز دارند افزود : در قانون اساسی داشتن مسکن مناسب حق مسلم هر ایرانی است وبا توجه به مشکلات اقتصادی موجود امروز، تهیه مسکن برای قشر ضعیف‌ جامعه ممکن نیست و پروژه طرح نهضت ملی مسکن با انبوه‌سازی این امکان را برای این قشر فراهم کرده است .

وی با اشاره به برش استانی استان زنجان از قانون جهش تولید مسکن، افزود: طبق آمار جمعیتی استان زنجان ،برش استانی این قانون برای استان زنجان ۵۰ هزار واحد بود که طبق برنامه ریزی هایی که در سطح کشور انجام شد و  افزایش ۴۰ درصدی ساخت  مسکن اضافه شد و به ۷۰ هزار واحد مسکونی در طول چهار سال رسید.

این مسئول با بیان اینکه ۲۰ هزار واحد از بین ۷۰ هزار واحد ابلاغ شده سهم روستاها است، اظهار کرد: ۱۲ هزار واحد نیز در این قانون برای بافت فرسوده و خود مالکی در نظر گرفته شده است یعنی در واقع سالانه ۳ هزار واحد .

بیات منش با بیان اینکه برای ۳۸ هزار واحد مسکونی توسط اداره راه و شهرسازی در ۲۱ شهر استان  باید تامین زمین صورت بگیرد بیان کرد: از این مقدار تاکنون برای ۱۷ هزار واحد در سطح استان،  تامین زمین صورت گرفته و به مرحله ساخت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه برای ۱۲ هزار واحد مسکونی نیز تأمین زمین برای ۲۱ شهر و ثبت نامی های جدید صورت گرفته است افزود: با این مقدار تا آخر سال به ۳۰ هزار واحد مسکونی می‌رسیم که ۸ هزار واحد آن نیر در فرصت دوساله تامین زمین انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه بر اساس قوانین مصوب دولت، همه بانک‌ها موظف‌اند ۲۰ درصد از منابع مالی خود را به پروژه ملی مسکن اختصاص دهند اظهار کرد: بخش زیادی از منابع مالی این پروژه انبوه‌سازی از طرف بانک‌ها تامین می‌شود و  که تا به امروز فقط بانک مسکن سهم خود را به خوبی ایفا کرده است.

بیات منش با بیان اینکه دو چالش در حوزه تولید مسکن در استان زنجان وجود دارد، افزود :  منابع مالی و کمبود نیروی کار عمرانی از جمله چالش های حوزه مسکن در زنجان است که باید با تصمیماتی به این چالش ها پاسخ دهیم .

وی با بیان اینکه با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا میتوان  مقدار نیروی انسانی را کاهش و روند اجرای پروژه را سرعت بخشد، گفت: به عنوان نمونه  استفاده  گچ خاک یکی از زمان بر تربن مرحله در ساخت مسکن است که در این زمینه با استفاده از کناف به جای گچ و خاک در نازک کاری استفاده می‌کنیم تا سرعت و کیفیت بالا برود .
این مسئول با بیان اینکه در صورتی که متقاضیان نتوانند قسط های آورده را پرداخت کنند را حذف نمی کنیم، ادامه داد: یک سال به متقاضیان فرصت داده می شود تا آورده های خود را پرداخت کنند.

بیات منش با بیان اینکه واحد های مسکونی ساخته شده در نهضت مسکن ملی نسبت به استان های هم جوار ۲۰ تا ۳۰ درصد ارزان تر است، خاطر نشان کرد: ۶۰ درصد متقاضیان مسکن در استان زنجان از کارگران هستند.

وی با بیان اینکه در این پروژه ها به صورت مستقیم ۹۵۰۰ نفر شاغل هستند، ابراز کرد: ۱.۵ برابر این عدد اشتغال غیر مستقیم انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha