آخرین اقدامات و گزارش طرح نهضت ملی مسکن زنجان

در این گزارش به آخرین اقدامات و پیشرفت فیزیکی طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان پرداخته میشود.

قانون جهش تولید و تأمین مسکن (نهضت ملی مسکن) مصوب ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰ یکی از برنامه‌های کلان دولت سیزدهم محسوب می‌شود. دولت با تلفیق دو طرح «نهضت ملی مسکن» و «اقدام ملی مسکن» قصد دارد چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال احداث کند که در این طرح سهم استان زنجان ساخت ۷۱ هزار واحد مسکونی است .


به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)‌زنجان ، دکتر قاسم محمودی کارگزار پروژه‌های شرق طرح نهضت ملی مسکن (کوی زنگان) در تور رسانه ای پروژه های طرح ملی مسکن در جمع خبرنگاران  با اشاره به اینکه این پروژه در مساحت ۸۶ هکتار در حال اجرا است اظهار کرد: در این پروژه ۵هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه  ۵ هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی در شرق زنجان پیش بینی شده است تصریح کرد: ازاین تعداد ۴هزار و ۵۰۰ واحد به طرح ملی مسکن اختصاص پیدا کرده است و ۲ پروژه دیگر نیز در گلشهر ۱۴۴واحدی و ۳۶۰ واحدی  و همچنین پروژه ۲۵۰ واحدی هم در شهرستان ابهر پیش بینی شده است  که عملیات اجرایی آن شروع شده است .

این کارگزار با اشاره به پیشرفت فیزیکی این پروژه ها خاطرنشان کرد: پروژه ۲۹۶واحدی  ، در حدود ۴۲ درصد ، و پروژه ۲۵۰ واحدی ابهر نیز ۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .

محمودی با بیان اینکه این پروژه ها از اواخر سال ۹۹ و آغاز عملیات اجرایی آن از سال ۱۴۰۰ شروع شده است افزود :  تا به امروز، حدود هزار میلیارد تومان در این پروژه هزینه صرف شده است که  از این مقدار ۶۳۰ میلیارد تومان  آورده  متقاضیان ثبت نامی و ۳۸۰ میلیارد تومان هم تسهیلات بانکی بوده است که بطور میانگیندر هر واحد مسکونی حدود ۱۸۰ میلیون تومان  هزینه شده است.

محمودی با اشاره به روند تحویل واحدهای مسکونی به متقاضیان، افزود: برنامه شروع تحویل واحدهای مسکونی از پایان امسال آغاز می‌شود و تعدادی واحد تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد ولی عمده این پروژه‌ها تا پایان  سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

پروژه m6 تا پایان شهریور سال آینده به اتمام می‌رسد

سعید شاهمرادی مدیر پروژه‌های انبوه‌سازی شرکت جهاد نصر استان زنجان در پروژه m6 زنجان بیان کرد : این پروژه  در یک هزار و ۲۹۶ واحد مسکونی واقع در زمینی به مساحت ۷۳ هکتار است و متراژ  هر واحد ۸۶ مترمربع در حال اجرا است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی و روند عملیات عمرانی این فاز، بیان کرد: پیشرفت فیزیکی همه پروژه حدود ۴۳.۵ درصد است و بر اساس برنامه زمان بندی حرکت می‌کنیم.

  مدیر این پروژه با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، عملیات عمرانی این فاز تا پایان شش ماهه اول سال آینده تکمیل خواهد شد افزود: پیشرفت فیزیکی پروژه ارتباط مستقیمی با تزریق نقدینگی و تامین منابع مالی نیز ارتباط دارد .

شاهمرادی با ببان اینکه در این پروژه ۳۶۰نفر به صورت فعال اشتغال دارند خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال گذشته به دلیل قطعی گسترده برق و به دنبال آن تعطیلی کارخانه تولید سیمان و نیز شیوع بیماری کرونا، از سرعت اجرای پروژه اندکی کاسته شد اما خوشبختانه امسال این مشکلات رفع شده است.

پیشرفت  ۷۳ درصدی پروژه ۱۹۲ واحدی نصر زنجان

وی در ادامه با حضور در پروژه نهضت ملی نصر زنجان بیان کرد: متراژ خالص واحد های این پروژه ۹۶ متر و دو خوابه است و چند بلوک نیز بصورت ۳ خوابه پیش بینی شده است.

این مسئول  تصریح کرد: ۹۳ بلوک ۸ واحدی در حال احداث در این پروژه است که پیشرفت فیزیکی پروژه ۶۲ درصد و به صورت فازبندی انجام شده است .

شاهمرادی با اشاره به فاز بعدی پروژه گفت : فاز بعدی این پروژه ۱۹۲ واحد مسکونی است که ۷۳ درصد  پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با ببان اینکه عملیات ساختمانی این فاز تا پایان شهریور سال‌جاری  تکمیل می‌شود افزود : باید قبل از  سکونت یک سری کارها و زیر ساخت هایی از جمله  دریافت پایان کار  و تأییده های ایمنی ، شبکه های آب و گاز و.... انجام شود  تا بصورت تمکیل قابل سکونت مناسب باشد که این روند نیز حدود سه ماه طول خواهد کشید. 

وی تصریح کرد: مابقی  بلوک ها نیز در اواخر سال آینده عملیات اجرایی آن تکمیل می‌شود. 

در حال تکمیل است 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha