قرآن و روایات به عنوان محور اصلی مطالعه هستند

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به نقش و جایگاه نماز در در زندگی بشریت، گفت: ارزش ما به اقامه نماز است و باید تمامی فعالیتهای ما در محور نشر فرهنگ اقامه نماز باشد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنرخبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در سومین دوره آموزشی ائمه جماعات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره بر ضرورت بالابردن سرانه مطالعه علمی در بین روحانیون و ائمه جماعات، بر لزوم ارائه حرفهای تازه و نو برای اقشار مختلف جامعه تاکید کرد و عدم مطالعه را کفران نعمت عنوان کرد.

استاد تفسیر قرآن کریم در ادامه با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص مطالعه گفت: خداوند متعال در قرآن به همه ما اعلام کرده است که علم ضعیفی داریم و لازمه پایه گذاری علم در انسان مطالعه است.

وی با تاکید بر انجام مطالعات تفسیر قرآن توسط ائمه جماعات افزود: روحانیون و ائمه جماعت می توانند با مطالعه روزانه تفسیر قرآن کریم، حرف های مفید و به روز برای مردم و جامعه استفاده کنند تا نورانیت قرآن در دل همگان روشن شود.

رییس ستاد اقامه نماز در ادامه اظهار کرد: انتخاب مسائل و موضوعات مورد نیاز جامعه، حرفهای قابل نقل و داشتن نذر مطالعه از موارد ضروری برای ائمه جماعات است.

وی افزود: داشتن سخنرانی های چهره به چهره و کوتاه، استفاده از کلمات مناسب و مورد نیاز جامعه در تاثیرپذیری مخاطب موثر است.

حجت الاسلام قرائتی در پایان خاطرنشان کرد: قرآن و روایات به عنوان محور اصلی مطالعه هستند و ضروری است مطالعات ما با مراجعه به کتاب قرآن و کتب روایی تکمیل شود.

محمدحسین رضایی نماینده رئیس جمهور در شورای اقامه نماز هم در این جلسه  درخواست کرد تا سازمان راهداری الگوی دیگر سازمان‌ها و نهادها در اقامه نماز باشد، همچنین از ائمه جماعات خواست تا در حوزه خود ظرفیت شناسی را در دستور کار دهند.

در ادامه جلسه داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای نماز وزارتخانه، از احداث ۲۰ نمازخانه بین راهی در سال ۱۴۰۰ و و پیگیری ساخت ۲۰ نمازخانه و مسجد بین راهی در سال جاری خبر داد.

وی افزود: ۹۳۸ مجتمع خدمات رفاهی در کشور وظیفه خدمت رسانی به مسافران را بر عهده دارند و به طور میانگین هر ۹۲ کیلومتر یک مجمع وجود دارد و اولویت در ساخت این مجتمع ها، احداث مسجد و نمازخانه می باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود: سازمان حمل و نقل جاده ای در حال آماده سازی خدمات رسانی به مسافران برگزاری بزرگترین اجتماع شیعیان در اربعین می باشد و پیش بینی می شود بیش از ۵ میلیون نفر در این اجتماع بزرگ از کشور ایران شرکت کنند.

در پایان جلسه از داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، به پاس انجام فعالیتهای نماز، با اهدای لوح تقدیر، تفسیر قرآن کریم و انگشتر متبرک مقام معظم رهبری تقدیر به عمل آمد.

در حاشیه این گرهمایی نمایشگاه کتاب نماز توسط انتشارات ستاد اقامه نماز و نمایشگاه پوستر و تابلو نمازی بر پا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha