فرهنگ اهدا عضو باید در جامعه نهادینه شود

مدیر انجمن خیریه بیماران کلیوی استان زنجان گفت : فرهنگ اهدا عضو باید در جامعه نهادینه شود چراکه این امر می‌تواند در کاهش هزینه‌های پیوند نیز موثر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، محمدرضا طهماسبی، در آیین افتتاحیه گردهم‌آیی مدیران انجمن کلیوی کشور به میزبانی استان زنجان ضمن خوش آمدگویی به مدیران انجمن کلیوی کشور و حاضرین در جلسه با بیان اینکه ما با ایمان به خدا و اعتقاد قلبی در عرصه خدمت به بیماران کلیوی وارد شده ایم اظهار کرد: بیماری امتحانی برای قدردانی نعمت‌های سلامتی است که خداوند عطا کرده است و شکرانه‌ای است تا از امکانات و سلامتیمان برای دستگیری بیماران استفاده کنیم ، که با جود سختی ها این راه برایمان لذت بخش است.

وی با اشاره به افزایش بیماری و افزایش هزینه‌های جانبی پیوند کلیه گفت : ما انجمن‌های کلیوی باید پیشگیری و پیوند کلیه بیماران را در دستور کار خود قرار دهیم.

مدیر انجمن بیماران کلیوی استان زنجان  تصریح کرد: پیشگیری نیاز به اطلاع‌رسانی دارد باید باید برای از بین بردن زمینه‌های ابتلا به بیماری کلیوی اطلاع‌رسانی در دستور کار باشد تا در خانواده نهادینه شود.

طهماسبی با اشاره به کاهش پیوند طی سال های اخیر
اظهار کرد: باید با کمک خیرین، نهادها و سازمان‌های دولتی تلاش کنیم و دست به دست هم دهیم تا هزینه‌ای که برای بیماران پیوندی افزایش یافته است را با پیوند کلیه به حداقل برسانیم و بیمار را به چرخه زندگی بازگردانیم.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این کار بزرگ توسط انجمن خیریه کلیوی زنجان در طول چهار دهه با همراهی خیرین صورت گرفته است افزود: با توجه به  هزینه‌های بالای دارو و درمان و هم چنین کاهش پیوند نیاز است در کنار پیشگیری کمک شود تا بیماران واجد شرایط پیوند کلیه بتوانند پیوند شوند و این امر محقق نمی‌شود جز کمک خیران و نهادها و سازمان‌های مرتبط .

این مسئول با بیان اینکه باید همچنین بخش فرهنگی اهدا عضو نیز تقویت شود بیان کرد: فرهنگ اهدا عضو باید در جامعه نهادینه شود چراکه این امر می‌تواند در کاهش هزینه‌های پیوند نیز موثر باشد.

گفتنی است: جلسه گردهم‌آیی مدیران انجمن کلیوی کشور با رویکرد هم اندیشی در جهت هم‌افزایی و ارتقا عملکردها با بهره‌گیری از حمایت‌های مردمی در راستای خدمات بیشتر به مددجویان کلیوی (دیالیزی، پیوند کلیه و مراقبتی) در استان زنجان در حال  برگزاری است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha