قدردانی کولیوند از تلاش شبانه‌روزی تیم پزشکی هلال‌احمر برای حفظ سلامت زائران در حج تمتع

رئیس جمعیت هلال‌احمر در پیامی ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید قربان، از تلاش شبانه‌روزی و جهادی تیم درمان مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر برای نجات جان و حفظ سلامت زائران خانه خدا در عربستان قدردانی کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ متن پیام دگتر پیرحسین مولوند به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

ذی الحجه از پرمعناترین و با عظمت ترین ماه های سال است، روزهایی که بندگان الهی در تلاشند تا در خالصانه ترین حالت ممکن سر تعظیم در پیشگاه حضرت حق فرود آورند و دست نیایش به سوی آسمان به منظور اجابت باری تعالی بلند کنند.

دهمین روز از این ایام پربرکت،قربان، حقیقتاً عید بندگی است.

قربان پرشکوه ترین صحنه ایثار و اطاعت محض از فرمان پروردگار، جلوه‌گاه اتحاد امت اسلام در سراسر جهان، مظهر از خود گذشتن در برابر خداوند متعال و میعادگاه عاشقانی است که دل به معامله با معبود داده و امروز را روز رهایی از منیت قرار داده اند.

کمی قبل و بعد از این عید عظیم، در محوری ترین نقطه اتحاد و اتصال مسلمانان جهان، موسم حج ابراهیمی، این مضامین رنگ معنا به خود می گیرد.

زائر بیت الله الحرام در عرفات، در همان سرزمینی که توبه آدم(ع) پذیرفته شد و نوای راز و نیاز مولایمان حسین(ع) در آن طنین انداز شد، به شناخت می رسد، روی تضرع و نیاز به خالق نشان می دهد و دل در طبق اخلاص می‌گذارد.

در مشعر، محشر را به یقین می رسد و در منا، آنچه سیاهی در قلب شیطان است را نشانه میگیرد و برائت می‌جوید و آنگاه آرزوی قرب الهی را بر زبان جاری می سازد.

در چنین صحنه های ناب انسانیت، خدمت به ضیوف الرحمان برای تسهیل در انجام بدون دغدغه و نگرانی فریضه با اهمیت حج، خود نمود دیگر حضور در پیشگاه الهی برای کسب رضایت اوست.

تلاش شبانه‌روزی و جهادی تیم درمان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای نجات جان و حفظ سلامت زائران خانه خدا اکنون پس از سه سال عدم توفیق حضور در اساسی‌ترین فریضه دینی مسلمین، به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان، حقیقتاً شایسته تقدیر است.

قدردانی کولیوند از تلاش شبانه‌روزی تیم پزشکی هلال‌احمر برای حفظ سلامت زائران در حج تمتع

پزشکان، پرستاران و کارکنان خدومی که به عشق خدمت به زائران بیت الله الحرام بدون به جای آوردن حج با برنامه‌ریزی دقیقی کوشیدند تا تمام زائران کشور عزیزمان مناسک حج را به بهترین نحو انجام دهند.

اینجانب بار دیگر با تقدیر از خدمات شایسته این عزیزان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه منا و تاکید بر بهره مندی از نعمت فرصت خدمت به زائرین بیت الله الحرام، این عید سعید را به همه هموطنان عزیز و خانواده بزرگ جمعیت هلال احمر تبریک و تهنیت عرض نموده و امیدوارم به برکت این عید بزرگ، تلاشهای همه کارکنان مرکز پزشکی حج وزیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، نتایج موثری را در پی داشته و  موجب ارتقاء سلامت همه زائران عزیز باشد.

امید آنکه با عنایات حضرت ولی عصر (عج) و در پرتو رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، بتوانیم سربازان خوبی برای تعالی و سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

«اللهم انی اسألک بحق هذا الیوم الذی جعلته للمسلمین عیدا و لمحمد صلی الله علیه و آله ذخرا و شرفا و کرامة و مزیدا...؛ بارالها! به حق این روزی که آن را برای مسلمانان عید و برای محمد(ص) ذخیره و شرافت و کرامت و فضیلت قراردادی...»

ربّنا تقبّلْ منّا إنّک أنت السّمیع الْعلیم "آمین یا رب العالمین"

با احترام- پیر حسین کولیوند»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha