زوجین برای کنترل سلامت باروری به مراکز درمانی مراجعه کنند

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا با تأکید بر اینکه زوجین جوان برای کنترل سلامت باروری خود حتماً به مرکز ما و یا سایر مراکز مراجعه کنند گفت: ما سالی دو بار ویزیت رایگان داریم که افراد می‌توانند مراجعه کرده و از سلامت باروری خود مطلع شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت،دکتر علی صادقی تبار مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا در مجله علمی «روزنه» رادیو گفت وگو درباره روش‌های نوین درمان ناباروری در ایران اظهارکرد: تقریباً حدود 20 درصد معادل یک پنجم زوجین در هر کشوری دچار معضل ناباروری هستند.

وی با اشاره به اهمیت این مراکز برای درمان بیماران و صیانت از جمعیت کشور گفت: اگر زوجین یک سال اقدام به بچه دار شدن کنند و سن مادر هم زیر 35 سال باشد اما موفق نشوند به آنها نابارور می‌گویند اما اگر سن مادر بالای 35 سال باشد باید زودتر از یک سال و حداکثر شش ماه بعد از اقدام به مراکز درمانی مراجعه کنند.

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا خاطرنشان کرد: ممکن است که درمان ناباروری با تکنیک‌های موجود برای بار اول نتیجه ندهد اما باید فرصت دهند و درمان‌ها را برای بار دوم و سوم و چهارم هم تکرار کنند.

صادقی تبار با بیان اینکه درمان ناباروری چهار تیپ کلی دارد گفت: تیپ اول، درمان دارویی و سرپایی است که پزشک برای زوجین تجویز می‌کند، پس از مصرف دارو توان باروری در آنها تقویت و اصلاح می‌شود و بعد از مدتی بچه دار می‌شوند و نیازی هم به مراجعه به مراکز درمانی ندارند.

وی افزود: تیپ دوم درمان مربوط به کسانی است که شرایط باروری آنها راحت است و مشکل حادی ندارند. در این روش، سلول‌های جنسی پدر را در روز تخمک گذاری مادر آماده می‌کنند و در یک محیط مناسب مغذی به رحم مادر منتقل می‌کنند. این کار نسبتاً ساده‌ای است که باید در مراکز درمان ناباروری انجام شود.

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا در توضیح تیپ سوم درمان ناباروری زوجین بیان کرد: در این روش، زوجین به مراکز درمان مراجعه می‌کنند. پس از بررسی‌های اولیه و مبسوط، پلن درمانی مشخص می‌شود. مادر داروهایی را دریافت می‌کند و در یک روز مشخص باید برای جمع آوری سلول‌های جنسی خود (تخمک ها) به مرکز مراجعه کند و جراحی شود. پدر هم در همان روز باید نمونه ارائه کند و یا در صورت نیاز تحت عمل جراحی قرار گیرد و بنابراین تشکیل جنین آنها در محیط آزمایشگاهی خواهد بود.

صادقی تبار گفت: ایران در این تکنیک که همه ساله متخصصان سراسر دنیا یافته‌های جدید خود را مطرح می‌کنند جزو کشورهای سرآمد است و از هیچ تکنیکی در هیچ نقطه دنیا کم ندارد و جزو بهترین و پیشرفته ترین مراکز دنیا محسوب می‌شود.

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا درمورد تکنیک آخر نیز اظهارکرد: با تصویب «قانون درمان‌های جایگزین و اهدا»، تکنیک چهارم هم در اختیار زوجین نابارور و مراکز درمانی قرار گرفت و البته ما در کنار تکنیک‌های رایج دنیا از خدمات سلول درمانی نیز استفاده می‌کنیم.

صادقی تبار به زوجین هشدار داد که هر چقدر درمان ناباروری را به تأخیر بیندازند مشکل آنها سخت تر و طولانی تر برطرف خواهد شد.

وی یادآورشد: بر اساس یافته‌های علمی بین المللی با افزایش سن، یک اختلال طبیعی در بدن و سلول‌های جنسی افراد رخ می‌دهد و محتوای ژنتیک به هم می‌خورد بطوریکه مثلاً تخمک‌های یک خانم 35 سال به بالا به درد باروری نمی‌خورد.

صادقی تبار با تأکید بر اینکه زوجین جوان برای کنترل سلامت باروری خود حتماً به مرکز ما و یا سایر مراکز مراجعه کنند گفت: ما سالی دو بار ویزیت رایگان داریم که افراد می‌توانند مراجعه کرده و از سلامت باروری خود مطلع شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha