سرعت چرخش و میزان واگیری ویروس جدید کرونا،  18 برابر بیشتر از پیک قبلی  است

متخصص عفونی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد سرعت چرخش ویروس و درگیری بالای مردم به کرونا را از ویژگی های پیک جدید و مشاهدات چند روز اخیر در بیمارستانها عنوان و اظهار کرد: سرعت چرخش و میزان واگیری ویروس جدید کرونا، 18 برابر بیشتر از پیک قبلی است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر اشرف توانایی ثانی با بیان اینکه میزان مراجعه بیماران سرپایی در بیمارستانها بالاست، خاطر نشان کرد: تب بالای 40 درجه، غالبا  از خصوصیات بیماران سرپایی و بستری در این چند روز اخیر در بیمارستانها است.

وی ادامه داد: سرعت چرخش این ویروس آنقدر بالاست که در کوتاهترین زمان تمامی افراد خانواده را درگیر خواهد کرد و لازم است همه افراد همانند پیک های قبلی دستور العمل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک و فاصله گذاری  را رعایت کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: خوشبختانه با انجام واکسیناسیون در حال حاضر  موارد بستری زیاد نیست و فقط بیماران زمینه ای همانند دوره های قبل نیازمند خدمات بستری هستند.

وی به عموم مردم توصیه کرد: نسبت به تکمیل دوزهای یاد آور واکسن اقدام نمایند و افراد بالای 70 سال که 4 ماه از زمان واکسیناسیون آنان گذشته است حتما نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند و سایر افراد در صورتی که 6 ماه از زمان واکسیناسیون آنان گذشته است با مراجعه به پایگاههای بهداشتی نسبت به واکسیناسیون اقدام نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha