درمان ناباروری تحت پوشش سازمان‌های بیمه گر قرار گرفت

معاون اداره کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه تاکنون بیش از 10 هزار زوج نابارور تشکیل پرونده دادند گفت: زوجین خدمات خود را از مراکز طرف قراداد یا مراکز خصوصی غیر طرف قرارداد دریافت کردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت،دکتر فرهاد خدایی در برنامه ((صبح و گفتگو)) گفت: درمان ناباروری تا سال گذشته در تعهد سازمان‌های بیمه گر نبود اما بر اساس مصوبه هیئت وزیران خدمات درمان ناباروری از دوم شهریورماه سال گذشته در تعهد سازمان‌های بیمه گر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 10 هزار زوج نابارور تشکیل پرونده دادند افزود: این زوجین خدمات خود را از مراکز طرف قراداد یا مراکز خصوصی غیر طرف قرارداد دریافت کردند. مدارک خود را به سازمان تحویل دادند و بر اساس تعرفه‌هایی که برای این کار مصوب شده، هزینه‌های آن‌ها بازپرداخت شده است.

معاون اداره کل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی یادآورشد: تعهد سازمان‌های بیمه گر همواره تعرفه‌های دولتی بوده اما سازمان‌های بیمه گر در این یک مورد استثنائاً تعرفه‌های غیردولتی را هم پرداخت می‌کنند.

وی گفت: اگر بیمار به مرکز دولتی مراجعه کند بر اساس تعرفه دولتی محاسبه می‌شود و بیمار پولش را پرداخت می‌کند اما اگر به مراکز غیردولتی حتی غیرطرف قرارداد مراجعه کند بازپرداختی که از سوی سازمان‌های بیمه گر به او پرداخت می‌شود بر اساس تعرفه غیردولتی است.

خدایی با بیان اینکه انتظارات بیمه شدگان متولیان خاص خودش را دارد اظهارکرد: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان متولی امر درمان بیمه شدگان همواره سعی کرده بیشتر از تعهدات مصوب هیئت دولت نسبت به ارائه خدمت به بیماران و همچنین پرداخت تعهدات و تسویه حساب عمل کند.

در ادامه، ملک فاضلی نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ارائه خدمات درمانی زوجین نابارور تنها یک وجه از اقداماتی است که باید در راستای جوانی جمعیت انجام داد.

وی معتقد است که سازمان‌های بیمه گر باید در تمامی سطوح برای تأمین سلامت جامعه بحث گستردگی بیمه را دنبال کنند و از صفر تا صد تعرفه‌ها را در بخش دولتی و بخش خصوصی بپردازند.

ملک فاضلی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی از تعهدات خود عقب است یادآورشد: ما در تلاشیم که بیمه سلامت سراوان به عنوان یک منطقه محروم 70 درصد هزینه‌ها را پرداخت کند و لذا از سازمان تأمین اجتماعی تقاضا داریم که این موضوع را پیگیری کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: اقتصاد و رفاه عام جامعه باید به حدی برسد که خانواده‌ها دغدغه مالی برای فرزندآوری و هزینه‌های درمان نداشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha