آئین رونمایی از کتاب «سلوک توحیدی» به همت اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی

آئین رونمایی از کتاب «سلوک توحیدی» با حضور نویسنده اثر، مدیرعامل موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام خراسان رضوی و مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی؛ آئین رونمایی از کتاب «سلوک توحیدی» با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن وکیلی، نویسنده اثر؛ حجت الاسلام و المسلمین محسن دعائی، مدیرعامل موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام خراسان رضوی و دبیر کل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف کشور؛ حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر سبزیان، مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی؛ محمدرضا دبیری، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی و شیوا خوش نسب، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی همزمان با برگزاری نمایشگاه ملی مهرانه به مناسبت هفته عفاف و حجاب در مشهد برگزار شد.

در ابتدا حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به کتاب «سلوک توحیدی» گفت: بنده این کتاب را چندین بار مطالعه کردم وبه عنوان یک خواننده می گویم که نویسنده، یک کتاب کار برای علاقمندان به زیست توحیدی نوشته است. به عبارت دیگر این کتاب مجتهدانه، زیست توحیدی را به صورت پله به پله و بسیار روان و ساده به افرادی که علاقمند به زیست توحیدی هستند، آموزش می دهد. 


وی با بیان اینکه من با خواندن این کتاب شاگردی کردم، تصریح کرد: اگر فردی بخواهد گام اول را برای فرا گرفتن زندگی توحیدی بردارد باید این کتاب را حتما مطالعه کند. روح لطیف، ذوق سرشار و قلم روان نویسنده باعث خوشخوان شدن این کتاب علیرغم عمق وسیع آن شده است.


مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی هدف از برگزاری نمایشگاه ملی مهرانه به همت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان را ایستادگی در مقابل بازار سبک زندگیهای متنوع در جامعه برای رسیدن به نقطه هدف جامعه اسلامی یعنی زیست و سلوک توحیدی عنوان کرد.


وی اظهار امیدواری کرد با مطالعه این کتاب و عمل به آن بتوانیم به سبک زندگی مومنانه و توحیدی دست پیدا کنیم.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین محسن دعائی، مدیرعامل موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی خراسان رضوی و دبیر کل جبهه فرهنگی حجاب و عفاف کشور گفت: خداوند متعال را شکر می کنم که نظام سرافراز جمهوری اسلامی ایران زمینه های آشنایی با معارف دینی را فراهم ساخته است و ماحصل آن رقم خوردن این رویداد عظیم در دهه ولایت و امامت برای نشان دادن عینیت فضای عفاف و حجاب و سبک زندگی مومنانه توسط مسئولین است.


وی زدودن فضایل زیرساختی انسانیت و اسلامیت را اصلی ترین محور تهاجم فرهنگی دشمنان بشریت و جبهه استکبار علیه جبهه ایرانی عنوان کرد و افزود: امیدوارم حساسیت نسبت به این مسئله در مومنین و مسئولین نظام تقویت شود و برای مبارزه با حیا زدایی اهتمام بیشتری شود.


دعائی ضمن تشکر از مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در خصوص برگزاری این آئین، اظهار داشت: این کتاب یک خلاقیت استثنائی و یک نوآوری مبتکرانه برای کسانی که عاشق کمال و توحید هستند، ارائه می دهد. این کتاب را با دقت بسیار مطالعه کرده ام و چند نکته در خصوص آن می گویم اول اینکه آرمانهای انقلاب اسلامی به سه اصل خودسازی، جامعه پردازی  اسلامی و مردم سازی اسلامی گره خورده است و از طرفی نیز خداوند در قرآن کریم صلاح و سعادت انسان را به خودسازی گره زده است که در واقع فلسفه خلقت در همین کلمه خلاصه می شود. 


وی افزود: در همه مقیاسهای فردی، کشوری و بین المللی نابودی جامعه بشری ناشی از عدم خودسازی مناسب است. کتاب «سلوک توحیدی» کتابی کاربردی است که فقط به بیان کلیات اکتفا نکرده است و با توجه به ذوق و سلیقه نویسنده در این عرصه به ارائه یک برنامه خودسازی مدون پرداخته شده است. به عبارت دیگر خلاصه و چکیده تفکر و مکتب چندصد ساله شیعه در حوزه خودسازی است، مکتبی که بزرگانی همچون علامه طباطبایی و بهبهانی از دست پرورده های آن بوده اند. 


مدیرعامل موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی خراسان رضوی ابراز کرد: هر آنچه که در مکتب شیعه بود اعم از مباحث مورد گفتگو، دستورالعملها و توحیدهای فقهی در این کتاب با پردازشی نو ارائه شده است. انسجام محتوی کتاب با طراحی ویژه بصورت جامع و مبتکرانه و با نگاهی کاربردی و برنامه ای عملیاتی برای راهنمایی کسانی عرضه شده است که می خواهند زندگی خود را با سیر و سلوک، تهذیب و خودسازی همراه سازند.


وی گفت: ما در این آئین با تضرع به درگاه خداوند آرزو می کنیم دلهای جوانان ما را با این معارف گره بزند و در این دنیای وانفسایی که جوان طعمه دشمنان شده است، آنان را از بدیها و کج رویها محفوظ بردارد.

در پایان حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن وکیلی، نویسنده کتاب «سلوک توحیدی» ضمن تشکر از برگزاری این آئین، در خصوص تدوین این کتاب گفت: با برخی از دوستان به بررسی چالشهای موجود در ترویج سبک زندگی توحیدی پرداختیم و با توجه به نتایج به دست آمده بر آن شدیم تا با ارائه تفکر، روشها و دستورالعلمهای جدید بتوانیم زندگی مومنانه و توحیدی را به بیان شیواتری عرضه کنیم که در پایان این مسئولیت به بنده سپرده شد.

گفتنی است، در پایان رونمایی از کتاب «سلوک توحیدی» برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha