اگر بیمه‌ها بدعهدی کنند طرح «دارویار» شکست می‌خورد

نائب رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: ما نگرانیم پول مابه التفاوت که قرار است ماهانه از طرف سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها بابت طرح «دارویار» تزریق شود عملیاتی نشود.


به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر بهمن صبور در گفتگو با برنامه((صبح و گفتگو))، با بیان اینکه دارو افزایش قیمت پیدا کرده گفت: یارانه دارو قبلاً به اول حلقه یعنی ارز 4200 تومانی به مواد اولیه تخصیص داده می‌شد اما الان مابه التفاوت ارز را تبدیل به ریال کردند و آن را به آخر زنجیره یعنی داروخانه‌ها می‌دهند.

وی افزود: دارو با ارز نیمایی تولید می‌شود و قرار است که مابه التفاوت ارز 4200 تومانی و نیمایی به حلقه آخر تزریق شود؛ این موضوع برای بیمار اتفاق خوبی است چون 366 قلم دارو که در پوشش بیمه‌ای نبوده وارد حوزه بیمه‌ای می‌شود و خرج پول از جیب بیمار کاهش می‌یابد و هیچ هزینه اضافی به بیمار تحمیل نخواهد شد.

نائب رئیس انجمن داروسازان تهران در رادیو گفت وگو اظهارکرد: بدقولی و بدعهدی بیمه‌ها باعث شده که ما به این طرح به چشم ناامیدی نگاه کنیم و نگرانیم پولی که قرار است ماهانه از طرف سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها به عنوان مابه التفاوت تزریق شود عملیاتی نشود چون اگر این اتفاق نیفتد تمامی داروخانه‌ها به ویژه در بخش خصوصی دچار ورشکستگی خواهند شد.

صبور با اشاره به دلیل بدبینی داروخانه‌ها به سازمان‌های بیمه گر تصریح کرد: قرار بود بابت نسخه الکترونیکی، هزینه‌ای به داروخانه‌ها پرداخت شود که این اتفاق نیفتاد. قرار بود بابت نسخه الکترونیکی که پذیرش می‌کنیم ظرف 24 ساعت پول ما را پرداخت کنند اما هنوز پرداختی‌ها به روز نشده و فقط 50 تا 60 پول نسخ الکترونیکی را می‌پردازند.

نائب رئیس انجمن داروسازان تهران طرح دارویار را در کمک به مردم و جلوگیری از قاچاق معکوس موثر دانست و در عین حال از نهادهای نظارتی درخواست کرد که به موضوع انجام تعهدات سازمان‌های بیمه گر ورود کرده و واریز ماهیانه داروخانه‌ها را تضمین کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha