سفر پوتین و اردوغان به تهران در شرایط حساس کنونی، دارای اهمیت و حساسیت بالایی است

محمدرضا فرقانی با بیان اینکه سفر پوتین و اردوغان به تهران دو و چند جانبه است، اظهار کرد: سفر دو رئیس جمهور در این مقطع زمانی به تهران از اهمیت و حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و در نتیجه شاهد انعکاس وسیع جهانی اخبار آن خواهیم بود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت،محمدرضا فرقانی  در گفتگو با(( رادیو گفتگو))با اشاره به سفر پوتین در 28 تیرماه به تهران و دیدار سه جانبه با رئیس جمهور کشورمان و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: سفر پوتین به ایران که پنجمین سفر وی است در این برهه زمانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و این اهمیت با حضور رئیس جمهور ترکیه دو چندان می‌شود.

وی حضور پوتین و اردوغان و نشست سه جانبه با حضور رئیس جمهور کشورمان در تهران را با هدف برگزاری اجلاس آستانه عنوان و بیان کرد: این اجلاس برای بررسی مسائل سوریه و تصمیم‌گیری در قبال این کشور برگزار می‌شود.

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه سفر پوتین و اردوغان به تهران دو و چند جانبه است اظهار کرد: سفر دو رئیس جمهور در این مقطع زمانی به تهران از اهمیت و حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و در نتیجه شاهد انعکاس وسیع جهانی اخبار آن خواهیم بود.

فرقانی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو ضمن اشاره به شرایط بین‌المللی ابراز کرد: در حالی که جنگ در اوکراین ادامه دارد و همچنین شاهد تداوم بحران سوریه هستیم، سفر پوتین به ایران نشان از اهمیت بالای جمهوری اسلامی ایران در کنترل بحران‌های بین المللی و فرامنطقه‌ای دارد. با توجه به اهمیت جمهوری اسلامی ایران در معادلات منطقه‌ای و بین المللی، کشورهای جهان و قدرت‌های بزرگ دنیا اهمیت خاصی برای ایران قائل هستند.

وی به مذاکرات دو جانبه بین ایران و دو کشور اشاره و بیان کرد: در مذاکرات دو جانبه قطعا همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی بین ایران و روسیه و همچنین ایران و ترکیه مورد بحث قرار خواهد گرفت. جمهوری اسلامی ایران به عنوان برقرار کننده موازنه قدرت در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی شناخته شده است.

این کارشناس مسائل بین الملل از اهمیت برگزاری اجلاس آستانه در تهران گفت و اشاره کرد: سفر روسای جمهور روسیه و ترکیه به ایران دو روز بعد از پایان سفر بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه صورت می‌گیرد و از این منظر نیز اهمیت سفر پوتین و اردوغان به ایران دو چندان می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha