نوآوری در تولید و اشتغال در دستور کار هلال احمر قرار گرفته است

دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در سومین کنفرانس بین المللی نوآوری در مدیریت کسب و کار و اقتصاد که در محل ایستگاه نوآوری شریف‌ برگزار می شد، برنامه های آموزشی و اشتغال آفرینی هلال احمر را تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ دکتر پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در سومین کنفرانس بین المللی نوآوری در مدیریت کسب و کار و اقتصاد که در محل ایستگاه نوآوری شریف‌ برگزار می شد، گفت: ایده محوری در ارکان مختلف یک اصل ضروری و مورد نیاز امروز است. امری که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز به آن اشاره شده است. این چنین نشست ها کمک می کند تا ارکان مختلف با هم افزایی به سمت توسعه گام بردارند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر هم به صورت ملی و فراملی در راستای ارتقا سرمایه اجتماعی فعالیت های متنوعی را انجام می دهد که از جمله آن ها می توان به فعالیت های امدادی، اجتماعی، اقدامات حوزه سلامت در داخل و خارج از کشور اشاره کرد.

رییس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت های هلال احمر مقابله با بحران است و این نهاد مردمی ده ها فعالیت دیگر را نیز در دستور کار خود قرار داده است که شاید یکی از مهم ترین آن ها آموزش باشد.

کولیوند ادامه داد: تربیت نیروهای متخصص نیز در این راستا انجام می شود که نمونه ای از آن تیم های سحر است که در حوادث مختلف حاضر می شوند و تاب آوری اجتماعی را ارتقا می دهند. امروز ذیل مجموعه جمعیت هلال احمر شرکت هایی نظیر نساجی، ساخت تجهیزات پزشکی و داروسازی فعالیت می کنند که در زمینه اشتغالزایی و رفع نیازهای کشور گام های موثری برداشته اند و می توانند الگوی مناسبی در زمینه نوآوری در فضای کسب و کار باشند.

وی افزود: هلال احمر می تواند به کانون هم افزایی دستگاه ها تبدیل شود و با خلاقیت هایی که در زمینه های مختلف انجام داده، تجربیات خود را در اختیار سایر دستگاه ها قرار دهد. امروز در جمعیت هلال احمر در حال حرکت به سمت بهره مندی از نیروهای متخصص و نخبه گام برداشته ایم. باید به جوانان و نخبگان فرصت داده شود تا بتوان ایده های نوآورانه این عزیزان را به کار گرفت. مساله اساسی در حوزه کسب و کار مشارکت کارکنان در امور است تا بتوان از اندیشه و نظرات آن ها نیز استفاده کرد. مجموعه ها باید به سمتی حرکت کنند که کارکنان تاثیرگذاری خود را به صورت مشهود حس کنند و این امر سبب می شود تا انگیزه در مجموعه ارتقا یابد.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: لازمه رسیدن به نوآوری در کسب و کار بهره گیری از نیروهای خلاق است. مشخصا تمامی کارکنان این ویژگی را ندارند و اینجاست که مقوله آموزش و تربیت نیروی متخصص به میان می آید. در چنین بستری می توان ایده ها را به واقعیت تبدیل کرد. در راستای تحقق این امر استفاده از فناوری های نوین جایگاه مهمی دارد و باید در دستور کار قرار گیرد. استفاده از علم روز یک ضرورت است و زمانی که رویدادی مهم نظیر راهپیمایی اربعین در پیش است می توان به صورت ملموس از متخصصین استفاده کرد بدون آن که نیاز به حضور آن ها در محل باشد. دکتر کولیوند خاطرنشان کرد: در تمامی زمینه ها امروز می توان از نوآوری استفاده کرد و اشتغال آفرینی نیز رقم زد. در مراسم حج نیاز است امروز تا تجهیزاتی ساخته شود که هم متناسب با رسوم حج باشد و هم اینکه راحتی حجاج را فراهم کند. این ضرورت در حوزه امدادی نیز وجود دارد تا تجهیزات به روز طراحی شود و بهترین خدمات به مردم آسیب دیده ارائه شود.

وی افزود: هلال احمر امروز از گروه های متخصص کمک می گیرد تا بتواند این علوم روز را به کار گیرد. تحقیق، نیازسنجی و استفاده از تجربیات سایر کشورها باید در دستور کار قرار گیرد تا راه اشتباه دیگران را مجددا طی نکنیم. ساخت خانه های هلال نیز با استفاده از همین تجرییات صورت گرفت و امروز سبب شد تا در دورترین نقاط کشور نیز نیروهای آموزش دیده داشته باشیم تا بتوانند این داوطلبان آموزش دیده خدماتی به مردم ارائه دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اجرایی شدن طرح یاس در مجموعه هلال احمر گفت: طرح یاس با هدف توانمندسازی خانواده ها و افراد آسیب پذیر در دستور کار قرار گرفته است. این قشر عضو داوطلب هلال احمر شده اند و با آموزش و توانمندسازی به این سمت حرکت کرده ایم که یک چرخه تولید، اشتغال و عرضه کالا برای این عزیزان ایجاد شود و تاکنون 12 هزار نفر در این عرصه مشغول به کار شده اند. بانوان مجرد بالای 30 سال تحت پوشش کمیته امداد اولویت اول ما بوده اند و خوشبختانه با تعاونی که در این حوزه صورت گرفته است، نتایج مثبتی حاصل شده و از جامعه آسیب زدایی شده است. امروز هدایت، حمایت، مشارکت و مهارت کلمات کلیدی هلال احمر هستند و با اتکا به این اصول پیش خواهیم رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha