دیدار و گفتگوی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوریه

دکتر حسین امیرعبداللهیان در جریان دیدار با فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه که به دعوت وزیر امور خارجه کشورمان به تهران سفر کرده است راه‌های گسترش همه جانبه روابط دو کشور، تحولات منطقه ای و موضوعات بین المللی را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت،وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار روابط میان دو کشور را برخوردار از عمق راهبردی دانست.

دکتر امیرعبداللهیان نقش سردار شهید قاسم سلیمانی در مبارزه با تروریسم در منطقه را بی بدیل و کاملا اثر بخش دانست که تاثیرات آن در منطقه قابل مشاهده است.

وزیر امور خارجه کشورمان در حوزه همکاری‌های اقتصادی فی‌مابین به ظرفیت‌های بخش خصوصی دو کشور اشاره کرد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌ها در این خصوص را مورد تاکید قرار داد.

دکتر امیرعبداللهیان در خلال این دیدار همتای سوری خود را در جریان نتایج و دستاوردهای نشست سران کشورهای ضامن آستانه که روز گذشته با حضور ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهور فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه در تهران و با دستیابی به اهداف پیش‌بینی شده با موفقیت برگزار شد، قرار داد.

فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار با ابلاغ سلام‌های گرم رئیس جمهور سوریه به مقام معظم رهبری و رئیس جمهور کشورمان و اعلام آمادگی کشورش برای گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف از مواضع جمهوری اسلامی ایران در برگزاری نشست سران کشورهای ضامن آستانه قدردانی و بر عزم سوریه در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.
وی فلسطین را موضوع مهم منطقه و جهان اسلام دانست.

وزیر خارجه سوریه سیاست‌ خارجی و نقش منطقه ای جمهوری‌اسلامی ایران را منطقی، واقع بینانه و حکیمانه ارزیابی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha