شعر و داستان مهم‌ترین ابزار بیان حق و حقیقت است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: یکی از مهم‌ترین ابزار بیان حق و حقیقت و مطالب، شعر و داستان است و به وسیله نویسندگان و شاعران حقایق مکتوب و آشکار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان ،امرالله حسنی شامگاه پنجشنبه در اختتامیه یازدهمین جشنواره شعر و قصه استان زنجان،با اشاره به نقش مهم شعر و داستان در بیان حقایق، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ابزار بیان حق و حقیقت و مطالب، شعر و داستان است و به وسیله نویسندگان و شاعران حقایق مکتوب و آشکار می‌شود.

وی با اشاره به سابقه برگزاری این جشنواره، بیان کرد: از سال ۷۹ این جشنواره به همت انجمن فرهنگی اشراق درحال برگزاری است و امسال این توفیق نصیب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شد تا در برگزاری یازدهمین دوره این جشنواره سهیم باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به لزوم استقرار امید در جامعه برای رشد و تعالی، بیان کرد: درصورت ازبین رفتن امید در هر جامعه ای،مرگ آن جامعه حتمی است و داستان نویسان و شاعران نقش بسیار مهمی را در استقرار امید و انگیزه در یک ملت ایفا می‌کنند .

حسنی تصریح کرد: منظور از تزریق امید، پرداختن به دروغ و تملق نیست بلکه بیان حقیقت و ثبت وقایع بدون کم و کاست برای مردم است.

وی با اشاره به نقش نویسندگان و شاعران در تثبیت تاریخ انقلاب، تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون که ۴۳ سال می‌گذرد ملت ایران حوادث بسیاری را از پیش چشم گذرانده اند و به لطف قلم نویسندگان و شاعران این وقایع در تاریخ ایران ماندگار شده است.

این مسئول، با اشاره به جایگاه هنر و ادبیات در استان زنجان، خاطرنشان کرد: در چندروز گذشته رویداد های بسیار خوبی در استان در راستای شناساندن مفاخر هنر و ادب زنجان برگزار شد و این موضوع باعث خرسندی است زیرا نشان‌دهنده فرهنگ غنی و ذائقه هنردوست مردم فهیم استان زنجان دارد و امیدواریم در آینده نیز شاهد برگزاری بهتر این رویداد ها باشیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت؛ در یازدهمین دوره جشنواره شعر و قصه استان زنجان از مجموع یک هزار و ۲۴۰ اثر ارسال شده برای داوری در این جشنواره ،۵۴ اثر برتر توسط هیئت داوران برگزیده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha