درخشش ایران در مهار کرونا، حاصل ایثار مدافعان سلامت است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تزریق بیش از یک و نیم میلیون دز واکسن روزانه گفت: در ایام بحران کرونا به اذعان مسئولان سازمان بهداشت جهانی، ایران از موفق‌ترین کشورهای دنیا در واکسیناسیون کرونا بوده است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر بهرام عین‌اللهی در مراسم یادواره ایثار لاله ها و  بزرگداشت شهدای مدافع سلامت در مشهد مقدس، اظهار کرد: خادمان حوزه سلامت در دوران دفاع مقدس و  پس از آن خوش درخشیدند و اوج این درخشش در ایام بحران کرونا بود.
وی با بیان اینکه نقطه عطف فعالیت‌ها در زمان جنگ، درمان مجروحان شیمیایی بود، افزود: پزشکان جوان در آن دوران در درمان این گروه از مجروحان، کارهای بی نظیری انجام دادند و جامعه پزشکی همگام با سایر رزمندگان در عرصه جهاد و فداکاری درخشید.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه جمع زیادی از پزشکان حاضر از  جانبازان پرافتخار دفاع مقدس هستند، خاطرنشان کرد: این گروه‌ها با وجود همه دشواری ها آگاهانه مسیر خدمت جهاد گونه به مردم را  برگزیدند؛ به طوری که در  بحران کرونا نیز اوج شجاعت، رشادت، ایستادگی، ایثارگری و از خودگذشتگی جامعه پزشکی به تصویر کشیده شد.
دکتر عین‌اللهی افزود: از ابتدای بحران کرونا تاکنون ۳۰۰ شهید مدافع سلامت تقدیم شد که نام و یادشان را گرامی می‌داریم. در این ایام  مدافعان سلامت با تمام توان در میدان عمل و  در مسیر خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی حضور داشتند و حال آن که کادر درمان برخی کشورها از بیمارانشان می گریختند تا مبادا خود مبتلا شوند. 
تزریق بیش از یک و نیم میلیون دز واکسن روزانه 
وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه در ایام بحران کرونا موفق به تولید ۶ نوع واکسن کرونا در ایران شدیم، گفت: واکسن‌های برکت، نورا، فخرا، رازی، پاستوکووک و اسپایکوژن در ایران تولید شده است؛ ضمن اینکه شتاب واکسیناسیون انجام شده هم بی‌نظیر بوده و در برخی روزها به بیش از یک و نیم میلیون دُز تزریق رسیده است؛ به طوری که به بنا به اذعان مسئولان سازمان بهداشت جهانی ایران از موفق‌ترین کشورهای دنیا در  واکسیناسیون کرونا بوده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به  اولین جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه‌های علوم‌ پزشکی کشور که روز گذشته در حرم مطهر رضوی برگزار شد، افزود:  فارغ‌التحصیلان علوم پزشکی در این مراسم با امام مهربانی ها، حضرت علی بن موسی الرضا( ع) پیمان بستند که شایسته ترین خدمات  را به مردم ارائه کنند و همواره  جلب رضای خداوند متعال را در  خدمت خالصانه به بیماران در نظر داشته باشند.    
دکتر عین‌اللهی با تأکید بر زنده نگه داشتن و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در  دانشگاه‌ها گفت: باید  بدانیم که اگر سرمایه و پشتوانه ایثارگری ها و  رشادت‌های شهدای بزرگوار نبود، در  بحران کرونا  با وضعیت مطلوب مواجه نمی شدیم . حضور فداکارانه شهیدانی همچون شهید خوارزمی در این عرصه نبرد درس بزرگی برای همه ماست و باید از این شخصیت‌های ناب به‌خوبی الگو بگیریم.
تجلیل از خانواده‌های معزز شهدای مدافع سلامت
در این مراسم توسط  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از خانواده های معزز شهیدان ارباب، اسماعیلی، افشاری، برادران‌روحانی، حاجی‌پور، حیدری، خسروی، خوش‌رفتار، رنجبر، سالاری، سجادی، سیدی، شجاعی، شیرین‌فریمانی، صحافی‌مقدم، محمدآبادی، ناوی‌دوست، عقیلی، هادوی و یلی‌یزدان‌آباد با اهدای هدایایی تجلیل  به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha