تشکیل نشست کمیته بحران دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پی وقوع سانحه سیل در منطقه رودبال استهبان

با دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، هماهنگی های لازم برای آماده باش کامل بیمارستان های داراب، نی ریز و استهبان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)از فارس، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست کمیته بحران این  دانشگاه که با دستور دکتر «سید وحید حسینی» رئیس دانشگاه تشکیل شد، اقدامات لازم برای مدیریت این بحران و خدمت رسانی به مصدومان این حادثه را مورد پیگیری قرار داد.
دکتر «مهرداد شریفی» با اعلام اینکه برنامه ریزی لازم برای افزایش ظرفیت تخت های بیمارستانی انجام شده است، گفت: ظرفیت تخت های اورژانس به  دو برابر افزایش و  آمادگی لازم برای افزایش تخت های بستری در بخش های  بیمارستان های داراب، استهبان، نی ریز را ایجاد واتاق عمل این بیمارستان ها با حضور پزشک متخصص، آماده پذیرش مصدومان احتمالی است.
او با بیان اینکه طی این حادثه، کادر درمان، کمیته حوادث و بلایا و کمیته بحران شهرستان های داراب، نی ریز و استهبان فعال شده است، افزود: با فراخوان اعلام شده، تمامی نیروهای متخصص مورد نیاز و کادر بهداشت و درمان برای پوشش خدمت رسانی به مصدومان این حادثه به صورت آماده باش درآمده اند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: با ارزیابی های انجام شده، داروهای لازم، تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی موردنیاز در این مراکز درمانی پیش بینی شده است.
دکتر شریفی در ادامه با اشاره به احتمال وقوع سیل های دیگر در این مناطق، از آماده باش بیمارستان های استهبان، داراب و نی ریز تا ۴۸ ساعت آینده خبر داد و گفت: آماده باش برای شهرستان های مجاور اعلام شده و در صورت نیاز از امکانات شهرستان های اطراف نیز استفاده می شود.
این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از مدیر مرکز پایش مراقبت های درمانی دانشگاه خواست تا ارزیابی و پایش لحظه به لحظه این سه مرکز درمانی به صورت مستمر ادامه یابد.  
معاون درمان دانشگاه دلیل تشکیل کمیته بحران دانشگاه در مرکز پایش مراقبت های درمانی دانشگاه را رصد لحظه به لحظه روند خدمت رسانی در مراکز درمانی عنوان کرد.
دکتر «سید ابوالفضل هاشمی اصل» معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه نیز در این نشست از آماده باش اعضای بسیج جامعه پزشکی فارس برای خدمت رسانی در این حادثه خبر داد و پیش بینی ها و اقدامات مورد نیاز در این زمینه را اعلام کرد.  
خبرنگار: جمشید غضنفری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha