نمایشگاه نگارگری دیجیتالی آیات نماز «شمیم حضور» افتتاح شد

نمایشگاه آثار دیجیتالی آیات نماز "شمیم حضور" با حضور مدیر ستاد اقامه نماز، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و نقاش این آثار در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) در هفته ولایت افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی؛ امرالله سبحانی نیا مدیر ستاد اقامه نماز استان در افتتاحیه نمایشگاه آثار دیجیتالی آیات نماز با عنوان «شمیم حضور» گفت: با همکاری مشترک ستاد اقامه نماز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای آشنایی نسل نو با پیام‌های قرآنی، در حوزه نماز انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه برای اولین‌ بار است که در این سبک برگزار شده ادامه داد: انشالله در دیگر مناطق مشهد و شهرستان‌های استان نیز این نمایشگاه برگزار خواهد شد و آیات قرآنی در این مجموعه با محوریت ارزش و اهمیت جایگاه نماز، عواقب ترک دنیوی و اخروی نماز با سبک جدید و رویکرد هنری با حضور راویان برای گروه‌های سنی مختلف توضیح داده خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی کاظمی‌نسب، دبیر ستاد اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز افزود: در این نمایشگاه ۲۰ آیه از قرآن درباره نماز انتخاب و بر اساس آن ۲۰ اثر هنری، نقاشی شده است. و برای انتخاب این آیات که هر کدام از آن‌ها شان نزولی دارند، یک کار پژوهشی با همکاری شورای نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد اقامه نماز استان صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: در کنار هر اثر بارکدی است که با انتخاب آن توسط گوشی، متن آیه، شأن نزول و پیام‌های آن، به مخاطب ارائه می‌شود. همچنین راویانی در نمایشگاه حضور دارند که آثار نقاشی را برای بازدیدکنندگان روایت می کنند.

هاجر اعلمی، نقاش این آثار که دانش‌ آموخته دانشگاه سوره و از مربیان کانون پرورش فکری است اظهار کرد: ایده‌های این آثار برگرفته از نگاره‌های اصیل ایرانی است که تمام این ۲۰ اثر با قلم نوری و تکنیک آبرنگ کار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha