اجرای پروژه های بیابان زدایی در شهرستان بردسکن

پروژه های بیابان زدایی در بخش های مختلف آبیاری سنواتی ، کنترل آفات و تهیه طرح مطالعاتی در شهرستان بردسکن در حال اجراست .

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی؛ حمیدرضا اقبالی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن با بیان این خبر گفت: درسالهای قبل پروژه های مختلف بیابانزدایی در کانون فرسایش بادی شهرستان اجر شده است .

وی ادامه داد: پروژه های بخش بیابان سالجاری شامل پروژه آبیاری سنواتی منطقه پایین ولایت و درونه به مساحت  225- هکتار با اعتباری حدود سه هزار میلیون ریال  که توسط پیمانکار در حال اجرا است . وی گفت با توجه به خشکسالی و گرمای بی سابقه و کمبود بارندگی ها نهال های کاشته شده در سال قبل نیاز به آبیاری و مراقبت دارند .

اقبالی همچنین به اجرای پروژه مبارزه با آفات اشاره کرد که بصورت ، جمع آوری سرشاخه های آلوده و خشک در سطح 60 هکتار در منطقه میان آباد ،  که  با اعتباری به میزان 2400 میلیون ریال در حال اجرا است .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن از تهیه طرح مطالعاتی مدیریت جنگل های دست کاشت عبدل آباد در سطح 2500 هکتار با اعتباری معادل  1000 میلیون ریال خبر داد و اشاره کرد تهیه این طرح مطالعاتی می تواند راهنمای خوبی برای تصمیم گیری های بعدی در این منطقه باشد .

لازم به ذکر است در شهرستان بردسکن حدود 35 هزار هکتار جنگل های دشت کاشت تاغ وجود دارد که در جنوب شهرستان بردسکن نقش بسزایی در جلوگیری از طوفان شن و گرد وغبار و حفاظت از باغات  و محصولات کشاورزی و اثرات زیست محیطی منطقه دارد . 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha