برای پوشش دهی ۷۰ درصد تردد زوار در اربعین آماده می شویم

استاندار ایلام در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان عنوان کرد: برای پوشش دهی ۷۰ درصد تردد زوار در اربعین آماده می شویم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت،  حسن بهرام‌نیا در نشست ستاد اربعین استان  با اشاره به نظر سنجی انجام شده توسط سازمان حج و زیارت کشور گفت: بر اساس این نظر سنجی بیش از  ۶۲ درصد زائران در ایام اربعین از مرز مهران عبور خواهند کرد که این آمار به ۶۵ تا ۷۰ درصد خواهد رسید.

استاندار ایلام در ادامه بر آمادگی همه دستگاه‌های عضو ستاد اربعین تاکید کرد و گفت: پایش میدانی حوزه اربعین و ارائه گزارش عملکردی دستگاه های اجرایی در حوزه اربعین از هفته آینده آغاز می شود که نتایج آن در جلسه ای خدمت رئیس جمهور ارائه می‌گردد.

بهرام نیا در ادامه از موافقت ستاد مرکزی اربعین کشور مبنی بر حضور میدانی نمایندگان وزارتخانه‌ها، نهادها، ارگان‌ها، سازمانهای مرتبط با اعضای ستاد اربعین و ... از هفته اول مرداد ماه در استان برای انجام امور خبر داد و گفت: برای برگزاری اربعین پیش رو بایست از تمامی ظرفیت‌های ملی و استانی استفاده شود.

وی در ادامه بر لزوم ساماندهی اتوبوس ها در پایانه های مرزی مهران تاکید کرد و گفت: علاوه بر ساماندهی، نظارت بر میزان کرایه بها، بلیط فروشی بسیار ضرورت دارد و باید تا هفته آینده این مهم با جدیت دنبال شود.

رئیس ستاد اربعین استان از مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز خواست متخصصان فنی برای سرویس دهی شبکه تلفن همراه در ایام اربعین در پایانه مرزی مهران حضور داشته باشند و به زائران خدمات دهی کنند.

وی همچنین خواستار ایجاد غرفه ها و فروشگاه هایی در مرز مهران شد و گفت: از روز های آینده این فروشگاه و غرفه ها ایجاد شود.

وی اضافه کرد: برج نوری در پایانه مهران مرزی ضرورت دارد که باید این مهم نیز با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

استاندار ایلام در بخش دیگری از صحبت‌های خود خواستار استفاده از ظرفیت رسانه ها در کنگره اربعین بعنوان یک ضرورت مهم شد و گفت: اربعین یک کار بزرگ فرهنگی است و در این میان باید کسانی باشند که پیام رسان و روایتگر این رویداد مهم باشند که در این زمینه کار اصحاب رسانه و صداو سیما بسیار حائز اهمیت است.

وی با عنوان این مطلب که هیچ موضوع، کمی و کاستی از دید خبرنگاران پنهان نخواهند ماند، گفت: رسانه ها در واقع با انجام رسالت خطیر خود به مدیران کمک می کنند.

وی افزود: در این میان کمیته تبلیغات وظیفه مهمی در ایام اربعین برعهده دارد و در این راستا کار فرهنگی به عهده سازمان تبلیغات، صدا و سیما و فضای مجازی است.

بهرام نیا با اشاره به اینکه فضای استان باید آماده یک اربعین باشکوه باشد، اظهار داشت: در این زمینه اگرچه اعتبار فرهنگی اربعین ناچیز است اما انجام امور در این حوزه از جمله ایجاد کار تابلوی های راهنما در حوزه اربعین، فعالیت های فضای مجازی، تجهیز نماز خانه ها و اردوگاه ها بایست در دستور کار قرار گیرد.

وی در پایان تاکید کرد باید تا ۲۰ مرداد ماه سال‌جاری تمامی اقدامات کمیته ها نمود داشته باشد و از هفته آینده تور رسانه ای در حوزه اربعین نیز فعال شود.

گفتنی است در حاشیه این نشست، بهرام نیا استاندار ایلام با حیدری معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو تماس گرفت و خواستار تامین برق مواکب، آبسردکن ها، تامین روشنایی پارکینگ اربعین و پایانه برکت در پایانه مرزی مهران شد که مورد موافقت معاون وزیر نیرو قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha