تکمیل فاز اول طرح بهسازی بافت روستای قوزلو نیازمند ۴ میلیارد تومان اعتبار است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت : پیش بینی می شود در صورت تامین اعتبار ، فاز اول طرح بهسازی بافت با ارزش روستای قوزلو تا پایان امسال به اتمام برسد، که اعتبار مورد نیاز جهت اتمام فاز اول پروژه در حدود ۴میلیارد برآورد می گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان؛  ظهر روز شنبه رضا خواجه ای در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روستای قوزلو  از جاذبه های گردشگری استان  و بعنوان روستای بافت با ارزش معرفی گردیده ، اظهار کرد: اجرای طرح هادی این روستا از سال ۱۴۰۰ شروع گردیده است و تا کنون مبلغ یک میلیارد و سیصد میلیون تومان از محل اعتبارات ملی توسط بنیادمسکن هزینه شده است.

وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود  در صورت تامین اعتبار ، فاز اول این طرح تا پایان امسال به اتمام برسد، که اعتبار مورد نیاز جهت اتمام فاز اول پروژه در حدود ۴میلیارد برآورد می گردد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان بیان کرد: هدف اصلی طرح های بهسازی بافت باارزش روستایی، زمینه سازی برای احراز هویت و فراهم کردن امکان نگهداری بافت ها و آثار ارزشمند معماری روستایی با احیای بافت کالبدی و با ایده و راهکارهای نوین برای تامین خواسته ها، افکار و شیوه جدید معیشت مردم و با احترام خاص به اصالت های کالبدی و ارتباطات اجتماعی موجود در روستاها است .

خواجه ای  تأکید کرد :  برخی از سکونتگاه های روستایی به دلیل ویژگی های محیطی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دارای غنایی شگرف در الگو و سبک معماری و هویت و فرهنگ معماری بوده اند،  بنابراین بایست با اجرای طرح های بهسازی ارزش این بافت ها حفظ نمود. 

وی  خاطرنشان کرد: روستای پلکانی قوزلو از توابع بخش انگوران شهرستان ماهنشان و در ۴۰کیلومتری شهر دندی دارای ۵۳خانوار و ۱۷۵ نفر جمعیت می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha