۷ پارک مهم شهر زنجان بدون اطلاع قبلی در خاموشی / آسفالت ریزی بیش از ۴۵ هزار تن در سطح شهر زنجان

شهردار زنجان گفت :  خاموشی برق چراغ پارک ها می‌تواند مشکل ساز باشد که در مدت اخیر  ۷ پارک مهم شهر زنجان بدون اطلاع رسانی قبلی قطعی برق صورت گرفته است و مشکلات ایجاد کرده است که قابل پیگیری است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا) زنجان ؛ علیرضا فیروزفر صبح روز یکشنبه در ستاد عمران شهری در  سالن جلسات استانداری زنجان با بیان اینکه با توجه به وضعیت کنونی جامعه که قطعا نیازمند توجه  ویژه مسئولین امر  است اظهار کرد :  مردم انتظارات به حق از مسئولین دارند و ما مسئولین  وقتی قبول مسئولیت کرده ایم  نمیتوانیم  بگوییم  بودجه ،نیرو و...نیست که قابل قبول مردم نیست.

وی با بیان اینکه لزوم کار جهادی و ویژه و انقلابی بیش از هر دوره ای ضرورت پیدا می‌کند افزود: در این راستا شهرداری زنجان در ۶ ماهه اخیر سعی کرده است ابتدا به سراغ موارد راکد شده امور شهری که نیاز به توجه ویژه داشتند برنامه ریزی هاو اقداماتی صورت گرفته است.

شهردار زنجان تصریح کرد : یکی از مسائل شهری می‌تواند آسفالت باشد که یک مسئله زیرساختی است و عموم مردم با آن سرو کار دارند باید توجه ویژه ای شود .

فیروزفر با اشاره به اینکه در بحث مدیریت شهری یک قسمت عمده ای از کارها مربوط به خدمات شهری است بیان کرد : مردم نیز در این موارد مواجه مستقیم دارند که بطور مثال از ۱۱۲ پارک موجود در شهر با توجه به وضعیت ۲ ساله کرونا که می شد به عنوان فرصت به آن نگاه کرد ولی تبدیل به یک تهدید کردیم و در زمان شیوع کرونا رها شدند و تاسیسات پارک ها آسیب دیده اند .

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد پارک ها در خصوص تاسیسات روشنایی در زمان کرونا  آسیب دیده بودند افزود : با برنامه‌ریزی های صورت گرفته رفع نقص انجام گرفته است که از ۱۱۲ پارک سطح شهر زنجان ۷۷ پارک بدون نقص در زنجان وجود دارد و ۲۸ پارک نیز تا ۱۰ روز آینده رفع نقص صورت می‌گیرد.

شهردار زنجان بابیان اینکه در برخی موارد ورود دستگاه های اجرایی در بحث خدمات شهری مشکلاتی را ایجاد می‌کند اظهار کرد: خاموشی برق چراغ پارک ها می‌تواند مشکل ساز باشد که در مدت اخیر  ۷ پارک مهم شهر زنجان بدون اطلاع رسانی قبلی قطعی برق صورت گرفته است و مشکلات ایجاد کرده است که قابل پیگیری است .

فیروزفر با اشاره به اینکه دستگاه های خدمات رسان با مدیریت شهری همکاری نزدیکی داشته باشند و اقدامات با  اطلاع رسانی قبلی صورت گیرد تا بتوان مدیریت لازم انجام شود افزود : به عنوان نمونه بدهی به شرکت برق نمی‌تواند عاملی باشد و قطعا این مورد ناهماهنگی بین دستگاهی است و مردم نباید مورد بی مهری قرار بگیرند .

وی با اشاره به اینکه در حوزه خدمات شهری ،پارک ها ،معابر و مکانیزاسیون جمع آوری زباله و.. از بهمن ماه سال گذشته روزانه رصد و نواقصات رفع می‌شود بیان کرد : در یک ماه اخیر با تشکیل قرارگاه خدمات شهری روزانه نواقصات شهری رصد میشود که در ۱۵ روز آینده تمامی نواقصات پارک ها ،معابر و... رفع شود .

این مسئول با با بیان اینکه در حوزه عمرانی تکمیل پروژه های شهری د اولویت کار شهرداری است افزود : پروژه پادگان مشکل خاصی ندارد و پادگان ارتش نیز یک سری درخواست های ریز و درشت دارد و طی هماهنگی های لازم این اقدامات انجام می‌شود.

فیروزفر با اشاره به اینکه تا به امروز ۴۵ هزار و ۵۶۹ تن آسفالت ریزی  در سطح شهر زنجان  انجام شده است افزود: ظرفیت هر ۲ کارخانه آسفالت زنجان در این امر فعال است و آسفالت ریزی از محلات کمتر برخوردار شروع شده است .

وی با بیان اینکه هنوز قیر یارانه ای توزیع نشده است و به عنوان یک چالش در کشور است بیان کرد : برنامه های انجام شده منطبق با طرح های عملیاتی شهرها باید برای رضایت مندی شهروندان باشد نیست .

این مسئول با اشاره به اینکه قبلا توسط شهرداری اعلام شده بود که هرگونه کنده کاری  بعد از آسفالت  ریزی در سطح شهر صورت نگیرد خاطر نشان کرد: درخواست داریم دستگاه های خدمات رسان هماهنگی ها را داشته باشند تا  در حوادث غیرمترقبه کمترین آسیب دیدگی در آسفالت صورت بگیرد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha