خدمات توان بخشی در سطح سوم از خدمات حوزه سلامت قرار دارد

مدیر گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در حوزه سلامت عمومی جامعه پیشگیری ، درمان و توان بخشی به ترتیب قرار دارند که خدمات حوزه فیزیوتراپی نیز در ردیف خدمات توان بخشی جا می گیرد و می تواند در شرایط امروز در برخی از اوقات نیاز به جراحی را کاهش دهد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر حسین اصغر حسینی،  با اشاره به اینکه خدمات فیزیوتراپی از جمله خدمات کم تهاجمی و درمانی است که در برخی اوقات می تواند نیاز به جراحی را کاهش و یا  از بین ببرد، گفت: در شرایط فعلی جامعه که کم تحرکی باعث اسیب عضلانی به مردم می شود، درمان های غیر تهاجمی و کم هزینه  از جایگاه ویژه ای برخوردار است .

وی با اشاره به اینکه شهر مشهد سالیانه میزبان چندین میلیون زائر است که درصد قابل توجهی از آنها در کنار سفر مذهبی خود نیاز به خدمات درمانی دارند و خدمات توان بخشی نیز از جمله خدماتی است که می تواند به بیماران ارایه شود، عنوان کرد: در شرایط فعلی آموزش دانشجویان در مرکز جامع توان بخشی دانشگاه واقع در بیمارستان قائم(عج) انجام و توسط اعضای هیات علمی خدمات توان بخشی به بیماران ارائه می شود.

دکتر حسینی بیان کرد: راه اندازی مرکز جامع توان بخشی شماره دو در بیمارستان هاشمی نژاد نیز زمینه دسترسی به خدمات توان بخشی با تعرفه دولتی را برای مردم کم برخوردار فراهم می کند. خدمات توان بخشی در سطح سوم از خدمات حوزه سلامت است و ازآنجایی که دانشگاه علوم پزشکی مشهد جزو دانشگاه تیپ یک به شمار می رود، توجه به این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است .

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: سال 89 این گروه آموزشی مجوز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی را کسب کرد و در سال 95 مجوز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد را به دست اورد علاوه براین در راستای بین المللی سازی دانشکده، این رشته اموزشی از کشورهای افغانستان و عراق دانشجو پذیرش کرد .

وی عنوان کرد: 6 نفر عضو هیات علمی که صاحب مقالات و کتب فراوانی هستند در این گروه آموزشی، تدریس به دانشجویان را برعهده دارند؛ در برنامه های آینده، به محض اینکه امکانات به روزی به لحاظ فضای فیزیکی و تجهیزات ازمایشگاهی در اختیار این گروه قرار گیرد طبق سند آمایشی منطقه 9 اموزشی در سال 1403 مجوز پذیرش دانشجوی فیزیوتراپی دریافت می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha