حمایت وزارت بهداشت از تولید شرکت های تجهیزات پزشکی دانش بنیان

مشاور وزیر بهداشت و مدیر کل حوزه وزارتی از حمایت از شرکت های تولید تجهیزات پزشکی دانش بنیان خبر داد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر  سید محمد پور حسینی مشاور وزیر بهداشت و مدیر کل حوزه وزارتی در اولین همایش تولید تجهیزات پزشکی دانش بنیان با رویکرد تقسیم کار ملی عنوان کرد: با توجه به شعار ویژه امسال با دو محور اصلی اقتصاد اشتغال آفرین و دانش بنیان، یک تکلیف مهم ایجاد شده تا از حوزه تجهیزات پزشکی حمایت کنیم.
دکتر پورحسینی بیان کرد: خدمات در حوزه سلامت جزو خدمات اجباری است، در نتیجه خدمات رسانی به مردم با توجه به تحریم های موجود بسیارحائز اهمیت است.
 وی افزود : فعالیت در حوزه تجهیزات پزشکی بسیار حائژ اهمیت است و کار جهادی شما به ویژه در دوران کرونا قابل تقدیر است.
مدیر کل حوزه وزارتی  با اشاره به وجود ۱۳۰۰ الی ۱۶۰۰ شرکت تولید تجهیزات پزشکی افزود: قسمت اعظم این شرکت ها، دانش بنیان هستند؛ در واقع ماهیت کار تجهیزات پزشکی، دانش‌بنیان است.
وی با بیان این مطلب که از حجم بازار سه میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی، حدود ۴۰ درصد تولید و ۶۰ درصد مربوط به واردات است، اظهار کرد: باید به بخش تولید توجه ویژه شود تا بتوانیم از هدر رفت ارز جلوگیری کنیم.
پور حسینی با تاکید بر اهمیت کار حوزه تجهیزات پزشکی، افزود: کیفیت کالاهای تولیدی و اطمینان خاطر؛ دو اصل مهم در بخش تولید تجهیزات پزشکی محسوب می شود.
وی با اشاره به  توسعه دانشگاه ها و وجود حدود ۹۰۰ مرکز تحقیقاتی در دانشگاه های علوم پزشکی تاکید کرد: باید پژوهش ها به تولید تجهیزات و ارائه خدمات سلامت محور منتهی شود.
مشاور ‌وزیر بهداشت ضمن اعلام حمایت از شرکت های تولید تجهیزات پزشکی تصریح کرد: با  رفع موانع، در نظر گرفتن رشته های بین رشته ای و نیروی انسانی فعال باید برای افزایش تولید داخلی و رونق بازار صادرات تلاش کرد تا همانند سابق در منطقه سرآمد باشیم.
گفتنی است اولین همایش تولید تجهیزات پزشکی دانش بنیان با رویکرد تقسیم کار ملی، از روز یکشنبه دوم مرداد ۱۴۰۱ به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha