توسعه صنعت چوب و کاغذ در دستور کار جدی قرار دارد

استاندار مازندران حمایت از صنایع چوب و کاغذ در استان به صورت جدی دنبال می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از مازندران ، سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران در آئین آغاز تولید کاغذ چاپ و تحریر ویژه کتب درسی دانش آموزان کشور در شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به اینکه نگاه رئیس جمهوری؛ تبدیل شدن چوب و کاغذ مازندران به مرکز تولید و صادرات کاغذ ایران است، افزود: شرکت چوب و کاغذ مازندران مورد حمایت رییس جمهور و وزرای مربوطه قرار دارد و این مجموعه باید توسعه پیدا کند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه برگزاری جشن تولید کاغذ کتاب های درسی کشور که اکنون بالای ۷۰ درصد و در آینده می بایست به ۱۰۰ درصد برسد، نشان دهنده همگامی مسئولان استان با سیاست های دولت سیزدهم است، اظهار کرد: شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران باید به مرکز تولید کاغذهای مورد نیاز کشور تبدیل شود و در بحث تولیدات داخلی بویژه کاغذ، قاطعانه جلوی کسانی که مانع تقویت تولید داخلی هستند، می ایستیم.

حسینی پور ضمن قدردانی از وزارت آموزش و پرورش برای انعقاد قرارداد تامین ۳۰ هزار تن کاغذ کتب درسی با شرکت چوب و کاغذ مازندران، گفت: این از اقدامات انقلابی دولت سیزدهم است.

 حسینی پور تصریح کرد: باید تکنولوژی کارخانه های تولیدی را به روز کنیم و این سیاست باید مورد توجه شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران نیز قرارگرفته و به تجهیزات روز دنیا در امر تولید کاغذ دست یابد.

استاندار مازندران با اظهار این که مسائل واردات چوپ در ستاد تسهیل استان حل و فصل شده است، گفت: سیاست گذاری اصلی این است که در مازندران با توجه به شرایط آب و هوایی و سیاست حمایت از تولیدات داخلی، زراعت جوب جدی تر گرفته شود و گروهی از دانشگاهیان استان مامور تحقق این مهم شده اند و زمین های مستعد برای زراعت چوب نیز شناسایی شده است.

وی با ذکر این نکته که استفاده از منابع چوبی جنگلی به خصوص برداشت از چوب های شکسته و افتاده که عاملی برای آتش سوزی شده در حال برنامه ریزی و کارشناسی از سوی متولیان امر است، بیان داشت: مسوولان دولت سیزدهم نهایت پشتیبانی و همکاری را با واحدهای تولیدی داخل در همه حوزه ها دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha