مهارت‌آموزی نقش موثری در توسعه اشتغال و رفع معضل بیکاری بیماران دارد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت : مهارت‌آموزی نقش موثری در توسعه اشتغال و رفع معضل بیکاری به ویژه برای این بیماران دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان و به نقل از روابط عمومی انجمن بیماران کلیوی زنجان، مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان به مناسبت هفته ملی مهارت با محمدرضا انصاری مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

طهماسبی در این دیدار ضمن تبریک هفته ملی مهارت اظهار کرد: انجمن بیماران کلیوی با کمک خیرین استان مجموعه کاملی از خدمات در بخش دیالیز، اداری و آموزشی، کلینیک تخصصی با ارائه خدمات با تعرفه خیریه را تجهیز کرده است.

وی با اشاره به شرایط سخت و دردناک دیالیز، افزایش هزینه دارو و درمان و کاهش امید به زندگی این اقشار و با شعار بیماری هیچگونه مانعی برای زندگی سالم ایجاد نمی‌کند، گفت: انجمن کلیوی برای حمایت از بیماران هر ساله بازارچه‌ای در راستای معرفی هنرهای دستی بیماران برپا می‌کند که طی دو سال محدودیت‎های کرونا برگزاری بازارچه پاییز همدلی به سال‌جاری موکول شد که امسال در راستای حل مشکلات درمانی و معیشتی بیماران نیاز به همکاری انجمن کلیوی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بیش از پیش احساس می‌شود تا به صورت تخصصی مهارت‌های عملی و هنری به جامعه هدف انجمن کلیوی آموزش داده شود.

در ادامه محمدرضا انصاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان نیز ضمن تشکر از زحمات مدیریت و خیرین انجمن کلیوی بیان کرد: هدف از نامگذاری این هفته به عنوان هفته ملی مهارت، معرفی آموزش‌ها و مهارت‌های فنی و حرفه ای به ویژه ترویج و اشاعه آن دانست و افزود: نشان دادن جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه ای در کارآفرینی به مردم به ویژه جوانان از دیگر اهداف مهم این هفته است.

وی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری سال‌جاری به عنوان سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین افزود: مهارت‌آموزی نقش موثری در توسعه اشتغال و رفع معضل بیکاری به ویژه برای این بیماران دارد.

این مسئول تصریح کرد: این سازمان می‌تواند برای‌ توسعه اشتغال و مهارت در بین بیماران و خانواده آن‌ها با اعطای مجوز آموزشگاه و ارائه مدرک بین‌المللی با همکاری خیرین انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی در راستای افزایش امید به زندگی بیماران گام بردارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha