۲۸۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نهضت ملی توسط بنیاد در حال ساخت است

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با یادآوری این مطلب که ۲۸۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی توسط بنیاد در حال ساخت است بر ارایه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان مسکن روستایی برای تسریع در نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی تاکید کرد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت، اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امروز ۳ مرداد در حاشیه فرآیند نوسازی ناوگان ماشین‌آلات بنیاد و ارسال نخستین گروه ماشین‌آلات خریداری شده به ۳۱ استان کشور در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: بانک ماشین‌آلات بنیاد مسکن ناوگانی به گستردگی ۳۱ استان کشور است. این بانک در خدمت عمران و آبادانی کشور و به ویژه روستاها، اجرای طرح هادی، دیوارهای ساحلی مربوط به رودخانه‌هاست و همچنین در مواقع رخداد سوانح همچون سیل و زلزله هم در امدادرسانی، آواربرداری و بازسازی نقش دارد.

سرمایه‌گذاری دولت و حساب ۱۰۰ امام (ره) برای نوسازی ناوگان بنیاد مسکن

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: بر اساس برنامه مقرر شده بود تا تعدادی از ماشین‌آلات خریداری و به ناوگان افزوده شود که با توجه دولت و کمک حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) ماشین‌آلات از شرکت‌های داخلی خریداری شد. امروز نخستین سری ماشین‌آلات تحویل تعدادی از استان‌ها شد.

نیکزاد نوسازی ناوگان را به دلیل گستردگی فعالیت‌های عمرانی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر عنوان و اعلام کرد: ناوگان فرسوده و ناایمن با ورود ماشین‌آلات جدید از رده خارج و اسقاط می‌شود.

هزینه ۶۰۰ میلیاردتومانی برای نوسازی ناوگان ماشین‌آلات بنیاد مسکن

وی گفت: مبلغ ۶۰۰ میلیاردتومان برای خرید ماشین‌آلات بنیاد مسکن هزینه شد و اینکار جزو فعالیت های ثابت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است. برای نوسازی ناوگان ماشین‌آلات بنیاد مسکن نیمی از منابع داخلی حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) و نیم دیگر از طرف دولت هزینه شده است تا این نوسازی بتواند بهترین خدمات را به مردم ارایه بدهد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین در خصوص تخصیص تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی اعلام کرد: در گفتگو با آقای مخبر معاون اول رییس‌جمهور برای تسریع در پرداخت تاکید شده است. کمکی که دولت به روستاییان برای نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی انجام می‌دهد پرداخت ۱۳ درصد یارانه سود تسهیلات است که باید در خصوص پرداخت این تسهیلات تسریع انجام بشود.

نیکزاد ادامه داد: در جلسه‌ای با حضور رییس جمهور نیز این موضوع مطرح و رییس‌جمهور بر پرداخت آن تاکید کرد.

وی توضیح داد: در ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن حداکثر به دولت برای تشکیل صندوق ملی مسکن سه ماه زمان داده شد. صندوق با تاخیر تشکیل شد و منابع مالی نیز تا حدودی تامین شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد نیز یادآور شد: هم‌اکنون ۲۸۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی توسط بنیاد مسکن در سراسر کشور در حال اجراست که ۱۰۰ هزار واحد از این تعداد شهری و مابقی روستایی است.

تلاش بنیاد مسکن برای تثبیت قیمت ساخت مسکن در روستاها و شهرهای کوچک

نیکزاد تصریح کرد: بنیاد مسکن تمامی تلاش خود را به کار گرفته است تا قیمت تمام شده ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن برای مردم در مناطق روستایی و شهری کوچک افزایش نیابد و این در حالی است که هزینه دستمزد و مصالح ساختمانی افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

وی میانگین قیمت ساخت واحدهای مسکونی روستایی را بین ۴ تا ۵ میلیون تومان برشمرد و این میانگین قیمتی را در شهرهای مختلف متفاوت عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha