محرم فرصت مهمی برای بیان اهداف نهضت عاشورا و ارتقاء بصیرت عمومی

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه همه ما به اهمیت محرم و عاشورا واقف هستیم گفت: این محرم و صفر یک فرصت مهم برای بیان اهداف نهضت عاشورا و ارتقاء بصیرت عمومی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان،  ابوالفضل رفیعی شامگاه روز دوشنبه در ستاد محرم استان زنجان با بیان اینکه همه ما به اهمیت محرم و عاشورا واقف هستیم اظهار کرد : این محرم و صفر یک فرصت مهم برای بیان اهداف نهضت عاشورا و ارتقاء بصیرت عمومی است.

وی با بیان اینکه رهبران رهبران انقلاب اسلامی بارها تاکید کرده اند که نهضت و انقلاب اسلامی ما مُلهم از عاشورا  و محرم است افزود: لذا اهمیت مراسمات عزاداری ماه محرم و صفر  برای ما روشن است و سعی بر باشکوه برگزار شدن ابن مراسمات خواهیم کرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با  با بیان اینکه در سال‌های اخیر بیماری کرونا مراسمات عزاداری را تحت تاثیر قرار داده بود افزود : در ادامه کار نیز بایستی ضمن داشتن برنامه ها و سناریو های مختلفی متناسب با تغییرات برنامه ها را پیش برویم.

رفیعی با اشاره به اینکه طبیعتا برگزاری  با شکوه مراسمات با خود مردم است بیان کرد: ما به عنوان نمایندگان حاکمیت و دولت  بایستی وظیفه حاکمیتی خودمان را در ایجاد نظم و امنیت و تضمین سلامت مراسمات و مردم ایفا کنیم.

وی با بیان اینکه مهمترین  آیتم در مراسمات  عزاداری بهداشت و سلامت است افزود: در سال های اخیر  اثرات بهداشت و سلامت را در مراسمات دیده ایم و بایستی  تمامی سناریو ها را داشته که مهمترین آن  برگزاری با شکوه مراسمات است و تمامی دستگاه های عضو ستاد محرم  آمادگی لازم را در تسهیل برگزاری مراسم بدون دغدغه توام با نظم ،امنیت و  سلامت باشد .

این مسئول با اشاره به مؤلفه اصلی بهداشت است خاطرنشان کرد: فعلا مصوبات ستاد ملی ناظر بر سناریو اصلی برگزاری مراسمات با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی است و در خصوص  نحوه برخورد با رنگ بندی ها در سطح ستاد ملی ناظر بر  مدیریت هوشمند بیماری کرونا است.

رفیعی با تاکید بر تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بیان کرد : در فرصت مانده بایستی تشویق به واکسیناسیون یادآور به مردم انجام شود تا شاهد قطع زنجیره بیماری و کاهش اثرات بیماری باشیم و وظیفه  رسانه ها و دستگاه ها در این زمینه به عنوان اولویت ورود پیدا کند.

وی افزود:  توصیه هایی که برای حضور در مجامع و مراسمات عزاداری انجام می شود بایستی فضا های مسقف دارای تهویه مناسب باشند و پروتکل‌های بهداشتی  از جمله زدن ماسک و فاصله اجتماعی رعایت شود .

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان  با اشاره به اینکه معرفی رابط بهداشت و انتظامی برای هیأت مذهبی انجام شود بیان کرد: در بحث بهداشت نظارت ها توسط دستگاه‌های حاکمیتی بویژه دانشگاه علوم پزشکی و در خصوص نظم و امنیت نیز  بر عهده نیروی انتظامی است که طبق سنوات گذشته  برنامه ریزی هایی انجام می‌شود تا مردم با آرامش خاطر در مراسمات حضور پیدا کنند.

رفیعی با بیان اینکه  تمامی دستگاه های عضو ستاد  برنامه های خود را تا آخر هفته به اداره کل امنیتی اعلام کنند اظهار کرد: احیانا اگر نیاز به هماهنگی بین بخشی و بین دستگاهی و یا نیاز به مداخله فرمانداری ها و استانداری است اعلام شود تا هماهنگی ها با حداکثر برسد و هم افزایی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه استان زنجان در عزاداری ساده و بی آلایش یک نوع برندی است افزود: بایستی این موضوع حفظ و ترویج شود و در مراسمات عزاداری ها سادگی و پیشگیری از مسائل انحرافی و افراطی با اعزام مُبلغ در هیات ها با عنایت بیشتری انجام شود.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر طول سال در بحث مُبلغ در مناطق با کمبود مواجه هستیم افزود : نیاز بیش از آن وجود دارد چرا که مراسمات عزاداری یک فرصت مناسبی است که در این  زمینه ساماندهی و اعزام مُبلغان به مناطق و هیئات ها احساس می‌شود.

رفیعی تصریح کرد: اعزام مبلغان کمک می‌کند تا ما بتوانیم روح عاشورا و اهداف نهضت را یادآوری و بازخوانی کنیم تا بویژه نسل نوجوان و جوان هرچه بیشتر با معارف محرم و عاشورا آشنا شوند ،تا در راستای جهاد تبیین حرکت کنیم و از این فرصت برای افرایش و ارتقای بصیرت استفاده کنیم تا حداکثر  استفاده معنوی و آورده اجتماعی و فرهنگی را داشته باشیم .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha