تاکنون موردی از ابتلا به بیماری وبا در خراسان رضوی ثبت نشده است

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به مشاهده بیماری وبا در برخی از نقاط کشور و با هدف پیشگیری از شیوع بیماری در مناطق تحت پوشش این دانشگاه، مراکز خدمات جامع سلامت این استان به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی،دکتر ناصر امینی  اظهار کرد: تاکنون مورد ابتلا به بیماری وبا در خراسان رضوی ثبت نشده است و تمام آزمایشهای موارد مشکوک گرفته شده از بیماران مبتلا  به اسهال در استان منفی بوده است در عین حال پیش بینی دارو و سرم مورد نیاز برای زمان بحران شده است.

وی افزود: آخرین دستورالعمل های مدیریت و مقابله با وبا برای بخش های دولتی و خصوصی فعال در حوزه سلامت ارسال شده و در جلسات کارگروه سلامت و امنیت غذایی موضوع این بیماری طرح شده و در حال بررسی است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حساس سازی و جلب حمایت مسوولان اجرایی استان یکی از موضوعاتی است که در جلسات پیرامون این بیماری در حال پیگیری است.

دکتر امینی توجه به کاروان های زیارتی با همکاری  سازمان حج و زیارت را یکی از برنامه های مهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد برشمرد و افزود: برگزاری جلسات اطلاع رسانی برای متولیان این کاروان ها، درخواست انتقال اطلاعات بهداشتی به زائران و انجام مراقبت در پایگاه های مرزی و فرودگاهی استان از مهمترین اقدامات پیشگیرانه در مبارزه با وباست.

گفتنی است باکتری "ویبریو کلرا" از طریق نوشیدن آب آلوده یا خوردن مواد غذایی غیر بهداشتی وارد بدن شده و موجب بروز عفونت در روده و ایجاد بیماری وبا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha