افزایش ۶ تا ۷ برابری تعداد کرونایی‌ها در کشور

فوق تخصص ریه از افزایش شش تا هفت برابری تعداد بیماران کرونایی در کشور خبرداد و گفت: به نظر می‌رسد که یا آزمایشات ما نمی‌توانند موارد کرونایی را شناسایی کنند یا اینکه با ویروس جدیدی در کنار کرونا مواجهیم.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت دکتر اردا کیانی فوق تخصص ریه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در برنامه«روزنه» رادیو گفت وگو از افزایش حداقل شش تا هفت برابری تعداد بیماران کرونایی در کشور خبرداد و گفت: به نظر می‌رسد که یا آزمایشات ما نمی‌توانند موارد کرونایی را شناسایی کنند یا اینکه با ویروس جدیدی در کنار کرونا مواجهیم.

وی افزود: اخیراً افراد با علائمی کاملاً شبیه کرونا مراجعه می‌کنند اما تست‌های آن‌ها منفی است لذا توصیه می‌کنیم که به تست‌های منفی اعتماد نکنند و اگر کسی در خانواده‌ای درگیر شده حتماً رعایت کرده و قرنطینه را جدی بگیرد.

فوق تخصص ریه در مصاحبه با رادیو گفت وگو خاطرنشان کرد: طبق مطالعاتی که در دنیا انجام شده در یک منطقه کوچک ده نوع زیرشاخه کرونا وجود داشته اما ما فکر می‌کنیم فقط یک زیرشاخه در سطح جامعه وجود دارد درصورتیکه قطعاً چندین گونه و زیرشاخه کرونا در حال چرخش و گسترش است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: نوشتن شیوه نامه و توصیه به عدم شرکت در اجتماعات به ویژه ایام عزاداری برای جامعه‌ای که بیش از دو سال و نیم است در قرنطینه به سر می‌برد کار سختی است اما واقعیت این است که با رعایت نکردن پروتکل‌ها جان عزیزان به خطر خواهد افتاد لذا از شهروندان تقاضا داریم که هر سرماخوردگی را کرونا بدانند و مسائل بهداشتی را رعایت کنند تا خلافش ثابت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha