امکان اهدای خون برای جمعیت روستایی کشور فراهم شود

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران تاکید کرد: امکان اهدای خون برای جمعیت روستایی کشور فراهم شود.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر مصطفی جمالی مهم‌ترین شاخص در تصمیم‌گیری های این سازمان را  میزان ذخایر خون عنوان کرد وگفت: برای پایداری و استمرار ذخایر خون باید از ظرفیت همه مناطق کمک گرفت و امکان اهدای خون برای جمعیت روستایی کشور نیزفراهم شود.

وی با بیان اینکه درگذشته میزان ذخایر خون را 5 روز در نظر گرقته می شد، افزود: طی 3 ماه اخیر میانگین کشوری به حدود 10 روز رسیده است.

دکتر جمالی با تاکید بر این که برای راه‌اندازی اتوبوس‌های سیار خون‌گیری باید طی سال‌های گذشته اقدامات لازم انجام می شد، گفت: جمعیت روستایی، جامعه بسیار مهمی است و از سویی ایجاد ساختمان در هر روستا نیز توجیه منطقی ندارد لذا بهترین راه برای بهره مندی از مشارکت این قشر موثر کشور در اهدای خون، راه‌اندازی اتوبوس‌های خون‌گیری است .

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در بخش دیگری از سخنانش  به عدم ایجاد کوچکترین مشکلی در تامین خون مورد نیاز بیماران خاص طی چند ماه اخیر اشاره و تصریح کرد: مهم‌ترین کار سازمان انتقال خون برای این افراد که مرتب به آن‌ها خون تزریق می‌شود، فراهم کردن کیسه‌های فیلتردار است تا خون سالم برای آن‌ها تهیه شود.

 جمالی ادامه داد: البته آزمایش‌های اختصاصی نیز باید برای این افراد راه‌اندازی شود تا سلامت خونی که به این افراد تزریق می‌شود به‌ حد اعلا برسد و این مسئله نیازمند اعتبار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha