شهردار زنجان برای تعلل انتخاب شهردار منطقه ۴ چه پاسخی دارد؟

جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان که با  عدم حضور شهردار برگزار شد با حاشیه هایی همراه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا) زنجان،  منصور مرادلو رئیس شورای شهر زنجان ظهر روز سه‌شنبه در  ابتدای جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه ماه محرم ماه بزرگداشت قیام بزرگ عاشورا است اظهار کرد: اگر چنین واقعه ای زنده نگه داشته نمیشد مطمئناً امروز نامی از اسلام و قرآن و اهل بیت نبود پس هر چه داریم از محرم و صفر است.

وی با بیان اینکه در ۲ سال اخیر با وجود بیماری کرونا مراسمات عزاداری با محدودیت برگزار می‌شد افزود: امیدواریم با رفع این بیماری شاهد حضور باشکوه عزاداران در سطح شهر باشیم و شهرداری نیز خودش را مکلف می داند شهر را برای برگزاری هرچه باشکوه مراسمات آماده کند و درخواست داریم تمامی مناطق شهرداری با هماهنگ باشد تا کارها به دقایق آخر نرسد و شهر آماده باشد .

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه اگر امروزه امنیت را در کشور شاهدیم بواسطه وحدت و انسجام و درایتی است که امامین انقلاب داشته اند بیان کرد : تهدیداتی که از سوی دشمنان بیرونی و داخلی صورت می‌گرفت که بواسطه شهدا و رهبری بود که ایستادگی کردند تا در امنیت و آسایش باشیم.

مرادلو با اشاره به اینکه اعضای شورا پیگیری مطالبات مردمی و تحقق برنامه ها پروژه های شهری هستند بیان کرد : با تشکیل قرارگاه های عمرانی، شهری و محرومیت زدایی اقداماتی در محلات توسط شهرداری در حال انجام است و یک حرکت خوبی است و در بین مردم شور و شعفی ایجاد شده است .

وی با اشاره به پروژه های شهری زنجان گفت : امیدواریم هرچه زودتر دوربین های معبر پادگان تهیه و آسفالت مرحله دوم پادگان ریخته خواهد شد و و دیوار های سمت شرقی نیز برداشته و تردد برای اهالی شهرک نصر آسان شود .

این مسئول تصریح کرد: پروژه سبزمیدان نیز کارها به خوبی پیش می‌رود و شهرداری عزم و همت خود را با پیگیری اعضا شورا بسته است تا خیابان های اطراف پروژه تعیین تکلیف شود تا منظر شهری و زیباسازی شهری و جاذبه ای در مرکز شهر ایجاد شود .
پس از اتمام عملیات کف سازی بازار بالا کف سازی بازار پایین شروع می‌شود

مرادلو با اشاره به اینکه عملیات کف سازی معابر اطراف سبزمیدان و کوچه ها شروع شده است اظهار کرد: عملیات کف سازی بازار با جدیت در حال انجام است امیدواریم بعد از عملیات کف سازی بازار بالا بازار پایین نیز شروع شود.

وی تصریح کرد : این عزم و همدلی نشان باعث پیشرفت در کارها شده است و نشان داده است که می شود با اراده جمعی کارهای بزرگی را انجام داد و شاهد خدمات خوبی برای شهروندان باشیم .

در ادامه برخی از اعضای شورا به عدم حضور شهردار در جلسه شورا اعتراض کردند

انسیه ابوبصیر، عضو شورای شهر زنجان با بیان اینکه طبق ماده ۴ قانون شورای اسلامی،همانطور اعضای شورا حق عدم حضور در شورا را ندارند اظهار کرد:  به عقیده بنده نیز شهردار نیز باید موظف باشد در جلسات هفتگی شورا حضور داشته باشد و ترک جلسه و یا حضور نماینده و یا حضور دونفری و سه نفری در شورا قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه پس از طی شش هفت ماه ما انتظار داشتیم حضور شهردار در جلسات منظم شود افزود:   درست است که شهردار تراکم کاری بالایی دارند ولی باید در این زمینه مدیریت داشته باشند تا در جلسات شورا حضور داشته باشند.

تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگری شهرداری کماکان  صورت نگرفته است

عضو  شورای شهر با پرسش این مسئله که پس از یک سال انتظار نیروهای شهرداری (چه نیروهای سهمیه ای و چه نیروهای ایثارگری) با نامه‌های موکد وزارت کشور در اجرای طرح تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگری هستند ولی کماکان این اتفاق نیفتاده است بیان کرد: صرفا ۱۵ تا ۱۷ نفر تبدیل وضعیت صورت گرفته است و به صورت موقت انجام شده است و مابقی نیروها نیز که حدود ۳۰۰ نفر هستند در انتظار روشن شدن تکلیفشان هستند.

ابوبصیر تصریح کرد: همچنین در خصوص نیروهای خارج از سهمیه‌ای پیش از این  قول هایی از سوی شهرداری داده شده بود که در مورد تحقق این موضوع نیز بایستی تعیین و تکلیف شود که متأسفانه بعضی  از گذشت یک سال هیچ اتفاقی  صورت  نگرفته است.

وی با بیان اینکه در خصوص انتصابات در شهرداری خاطر نشان کرد: بالغ بر یک سال است که شهرداری منطقه ۴ بدون شهردار مانده است وآقای شهردار برای این تعلل چه پاسخی دارند؟

به چه دلیلی تا به امروز شوراهای سازمان مرتب تشکیل نمیشود ؟

در ادامه سعید نجفی عضو دیگر شورای شهر زنجان نیز با بیان اینکه پس از گذشت حضور شورای شهر ششم و ورود شهردار زنجان ،سازمان های شهرداری تا به امروز تا جایی که اطلاع دارم شوراهای سازمان را تشکیل نداده اند افزود: اگر هم شورا های سازمان ها تشکیل شود نهایت یک الی دو سازمان !

وی تصریح کرد: طی بررسی شورای شهر از سازمان ها فقط از شهرداری های مناطق  یک شهرداری نمره قبولی دارد و مابقی مشکل دارند و باید این ها کی انجام شود ؟

نجفی بیان کرد: برای نمونه سازمان عمرانی تا به امروز ندیده ام که شورای سازمان تشکیل شود، پس مشکلات این سازمان ها را چه کسی می‌خواهد بررسی کند ؟‌ و به چه دلیلی تا به امروز شوراهای سازمان مرتب تشکیل نمیشود که باید به مدیران عامل این سازمان ها، شهردار پاسخگو باشد .

تبدیل وضعیت ۳۸ نفر مکتوب شده است

در ادامه ابوالقاسم احمدی معاونت مالی و اقتصادی شهرداری زنجان در پاسخ به اظهارات این عضو شورای شهر اظهار کرد: در بین ۳۰ دستگاه استان، شهرداری  موفقترین ارگان در زمینه تبدیل وضعیت نیروهای ایثار گر بود که آخرین تعداد تبدیل وضعیت ۱۰۳ نفر بودند که از این ۱۰۳ نفر، ۴۳ نفر مدرک دانشگاهی دارند و ۶۰ نفر نیز مدرک دیپلم و زیر دیپلم هستند.

وی با اشاره به اینکه در مصوبه اعلام شده است تمامی ایثار گران برای شرایط تبدیل باید وضعیت پستهای قبلی خود را حفظ کنند و  تحت عنوان متصدی خدمات عمومی و شغل فعلی را مشغول باشند تصریح کرد:  به همین دلیل حدود ۵ نفر از آن  ۴۳ نفر که دارای مدرک دانشگاهی بودند درخواست دادند که در بخش قانون کار بمانند.

احمدی تصریح کرد: دلیل اصلی این نفرات افزایش ۵۷ درصدی حقوق بود که بخشی از کارکنان دولت و کارمندان هستند و برای ۳۸ نفر باقی مانده نیز که دارای مدرک دانشگاهی بودند تبدیل وضعیشان را مکتوب کردیم و پستهای مرتبط با رشته آنها پیشنهاد شد.

وی ادامه داد: ۱۶۸ نفر نیروی دارای مدرک دانشگاهی در  بخش کارگری با عنوان شرکتی به شهرداری وارد شده است و دارند فعالیت می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha