دیپلماسی سلامت در حوزه پژوهش تقویت شود/ جایگاه پانزدهم ایران در تولید علم در دنیا

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، بر دیپلماسی سلامت اعتقاد داشته و بر توسعه و حمایت از فرصت ها و پژوهش‌های بین المللی جهت رفع نیازهای کشور در حوزه سلامت تاکید داریم.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (چهارشنبه ۵ مرادماه) در اجلاس معاونان و مدیران بین المللی دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های تابعه اظهار داشت:  ایجاد زیرساخت‌های لازم برای صادرات محصولات و توانمندی‌های ایران به کشورهای مقصد جزو برنامه‌های ماست. 
وی افزود: برای استفاده از ظرفیت های دانشجویان و اساتید خارج از ایران که برای تکمیل علم و دانش به خارج از ایران سفر می‌کنند در تعامل با امور بین الملل وزارت بهداشت برنامه های جامعی داریم.
دکتر پناهی با اشاره به جایگاه پانزدهم ایران در تولید علم در دنیا گفت: در حوزه تولید دانش در منطقه اول هستیم. در دنیا رتبه ۱۵  تولید دانش و مرجعیت علمی را داریم و باید در سطح جهانی مبتنی بر ارزش های اسلامی در تعامل  باشیم.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر تشویق به توسعه همکاری‌های بین‌المللی گفت:  ظرفیت بزرگی وجود دارد تا با نهادهای بین‌المللی مانند ایارک و who همکاری کنیم. البته این همکاری‌ها طبق برنامه مدون انجام شود.
به گفته وی، با توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، فرصت‌های رشد خارج از بازار داخلی افزایش می‌یابد.
دکتر پناهی به افزایش گرنت‌های تحقیقات و فناوری در سطح بین‌المللی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در موسسه نیماد چندین گرنت مشترک بین‌المللی داریم که می‌توانیم در راستای برنامه‌های مشترک آنها را تقویت کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha