خدمت با حفظ حرمت به اقشار مستضعف از اهداف دفاتر آستان قدس رضوی

مدیر خادم‌‍یاری و کانون‌های رضوی آستان قدس رضوی گفت: افزود:یکی از وظایف اصلی و اهداف دفاتر آستان قدس رضوی در شهرستان ها خدمت‌رسانی به اقشار ضعیف و محرومان با حفظ حرمت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ،آیت‌الله علی خاتمی ظهر روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه دبیر نمایندگی آستان قدس رضوی استان زنجان، با اشاره به ویژگی‌های والای امام رضا (ع)، اظهارکرد: بر همه خادمان رضوی واجب است که روایات این امام بزرگوار را حفظ کرده و در زندگی خود آن‌گونه که شایسته یک شیعه اهل‌بیت است، عمل کنند.

وی با بیان اینکه مسئولیت سنگینی بر دوش ما وجود دارد و ما نمایانگر سیره معصومین و امامان هستیم افزود : اگر رفتار ما منطبق بر سیره امامان و اهل بیت نباشد، موجب بدگمانی مردم خواهد شد..
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به رعایت اصول اخلاقی و انسانی در مسیر خدمت به آستان قدس رضوی، خاطرنشان کرد: بدخلقی و کج‌خلقی در این خانه متبرک مجاز نیست و همه ما بخصوص خادمان باید متعهد باشند و در راه خدمت به درستی رفتار کنند و دچار غرور و تکبر نشوند، زیرا این افتخاری که خداوند بر دوش آن‌ها قرار داده تا در خدمت محبان و زوار امام رضا (ع) باشند.

خادمان رضوی منت‌دار امام رضا (ع) هستند

در ادامه مهدی رضوی‌کیا مدیر خادم‌‍یاری و کانون‌های رضوی آستان قدس رضوی، با اشاره به لزوم تفکر در حکمت وجود بقعه متبرکه این امام بزرگوار در کشور ایران، عنوان کرد: همه ائمه و امامان معصوم شیعیان عمدتا در حجاز و عراق مدفون هستند و این موضوع جای تفکر و تأمل دارد که چرا امام رضا (ع) در شرقی‌ترین نقطه ایران به شهادت رسیده و به خاک سپرده شده‌ است .

وی تصریح کرد: یکی از برکات وجود امام هشتم در مشهد مقدس، سفر زوار و مسلمانان جهان به ایران برای زیارت حرم امام رضا (ع) و افزایش گرایش مردم به دین اسلام است .

این مسئول با بیان اینکه خادمان رضوی منت‌دار امام رضا (ع) هستند، بیان کرد: در حقیقت همه خادمان آستان قدس رضوی در مشهد مقدس و سایر استان‌ها منت‌دار علی بن موسی الرضا هستند و این افتخاری است که در طول حیات نصیب ما شده است.

رضوی کیا با بیان اینکه از بزرگ‌ترین سیره‌های حضرت رضا (ع) توجه به محرومان بود، افزود:یکی از وظایف اصلی و اهداف این مجموعه خدمت‌رسانی به اقشار ضعیف و محرومان با حفظ حرمت است و در جامعه نیز می‌بینیم که مردم نگاه بسیار مطلوبی به خیرات آستان رضوی دارند و با افتخار و به دید تبرک این خدمات را پذیرا هستند.

وی با اشاره به عملکرد مطلوب استان زنجان در حوزه خدمات کانون‌های رضوی آستان قدس رضوی، خاطرنشان کرد: استان زنجان از مراکز بسیار فعال و پرتلاش در حوزه تبلیغات و خدمات آستان قدس رضوی است و امیدواریم این خدمات و همکاری ادامه‌دار باشد و بتوانیم با مدیریت جدید این کانون بیش از پیش شاهد فعالیت‌های مثبت کانون رضوی در استان زنجان باشیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) : در این مراسم قاسم محمدی به عنوان دبیر جدید کانون‌های خدمت رضوی استان زنجان معرفی و از خدمات امراله حسنی تشکر و قدردانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha